Gå til innhold

OC av 1700+ JIUHB


Dr.X

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har tenkt på å kjøpe en 1700+ JIUHB. Siden denne er en RÅ overklokker kan jeg nok kile ut et par Mhz med denna vannkjølinga :D Les dette :

http://www.hexus.net/review.php?review=536&page=1

 

Dette er med en "standard" luftkjøler. Og siden denna vannkjølinga er LITT kraftigere enn den kjøleren der vil jeg kanskje nå like langt eller høyere?

 

Jeg har et MSI K7T Pro 2 -RU hovedkort. NB er også vannkjølt.(Men sist i systemet) Er mutiplikatoren låst? Og hva med PCI/AGP lock? Hvis man kjører en FSB på 200Mhz må man jo locke den..? Har ikke noe særlig overklokking experience så jeg trenger litt hjelp her :wink: Hvor høyt kan jeg sette Vcore før det blir "farlig" ?

 

Detta var mange spørsmål på en gang, men men.. :woot:

 

Dr.X =) :D

 

Edit: Jeg har DangerDen 1/2" AMD plexi blokk :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, du får den nok høyt. Multiplyeren er låst med mindre du kjøper en som er unlocked. Min takler 2100MHz på stock voltage, altså 1,6. Kjører til vanlig på den hastigheten. Ellers så max'er den ut på ~2400MHz.

 

Dette er med meget stillegående luftkjøling.

Lenke til kommentar

jeg sendte mailer til alle butikkene i wegshopguiden, de svarte alle som en at stepping på cpu gikk det ikke an å spesifisere siden de alle sammen kjøpte cpuer fra leverandør, og ikke hadde mulighet til å fortelle hvilken stepping du får.

mitt tips til deg er som følger:

Gå til din databutikk, og be om å få se på en ex1700 , hvis de har det inne, når de kommer med den , skjekker du steppingen på den der og da.

det burde jo fungere?

tenk å finne en xp1700 med stepping

AXDA1800DUT3C 9253666260114

> JIUCB 0250WPPW ©1999 AMD

da hadde je blitt gla, tralllallala. :wink:

Lenke til kommentar
jeg sendte mailer til alle butikkene i wegshopguiden, de svarte alle som en at stepping på cpu gikk det ikke an å spesifisere siden de alle sammen kjøpte cpuer fra leverandør, og ikke hadde mulighet til å fortelle hvilken stepping du får.

mitt tips til deg er som følger:

Gå til din databutikk, og be om å få se på en ex1700 , hvis de har det inne, når de kommer med den , skjekker du steppingen på den der og da.

det burde jo fungere?

tenk å finne en xp1700 med stepping

AXDA1800DUT3C 9253666260114

> JIUCB 0250WPPW ©1999 AMD

da hadde je blitt gla, tralllallala. :wink:

 

Du mener vel AXDA1700?

Det hadde nok jeg også blitt, da det er en nedgradert XP2600 ;)

Lenke til kommentar
min fsb er på 233. Forsvarlig for deg er vel et sted rundt 150 med 1/4, 180 med 1/5

1/4 | 1/5 ? Er det noe jeg ikke har fått med meg ? Så jeg får ikke noen veldig imponerende resultater uten å låse den opp?

 

Du trenger ikke tenke på det om du har et kort som låser PCI/AGP clock. Om du har vannkjøling på chip, kan du nok kjøre høyere FSB enn 180 uten problemer.

 

Om du ikke har et nForce2 basert kort bør du vurdere det (låst PCI/AGP clock, samt nesten garantert høy FSB) ;)

Lenke til kommentar

har det sugne hket ditt selv, Msi k7t 266 pro2-ru, og lykke til med overklokkinga. 266 mhz chipsett lar deg ikke klokke så mye. Standard 133x2 =266. jeg har pc2100 ram, og den klarer så vidt 300mhz, 150 fsb. dvs 1850 på min xp1900+. selv om cpuen lar seg overklokke, sørg for at du har bra ram, ellers er det ingen vits. xp2100+ på waterheads.dk har den beste steppingen. xp2100+ @ 2,8 ghz med riktig setup. :D

Lenke til kommentar
har det sugne hket ditt selv, Msi k7t 266 pro2-ru, og lykke til med overklokkinga. 266 mhz chipsett lar deg ikke klokke så mye. Standard 133x2 =266. jeg har pc2100 ram, og den klarer så vidt 300mhz, 150 fsb. dvs 1850 på min xp1900+. selv om cpuen lar seg overklokke, sørg for at du har bra ram, ellers er det ingen vits. xp2100+ på waterheads.dk har den beste steppingen. xp2100+ @ 2,8 ghz med riktig setup. :D

 

Syns egentlig ikke at hovedkortet er så dårlig ! En råbra overklokker er det nok kanskje ikke men.. Jeg har 768Mb TwinMos PC 2100 RAM.(512+256). Tror nok jeg kommer lengre hvis jeg setter ned CAS latency'en. (Til standard, 2.5). Har en 1900+ selv og den er jo sinnsykt dårlig for overklokking. Får jeg tak i en sånn super 1700+ så tror jeg det kan bli saker... :roll: Men hva med unlock'en? Lønner det seg mere å unlocke CPU'en ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...