Gå til innhold

danne c++ og opengl "utvikler gruppe" noen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange av oss har det ganske travelt nå med prøver og eksamener før jul, så vi har bare såvidt startet med litt planlegging samt enkle OpenGL-programmer. Så vi har altså ihvertfall startet, og når juleferien kommer bør det kunne skje litt. :)

Skrevet

Det varmer mitt hjerte å se at ikke alle faller for C# og Direct3D. Veldig hyggelig initiativ! :thumbup:

 

Blir gjerne med hvis SSAO og Deferred Shading med GLSL står på agendaen ;)

Skrevet

Nå har i det minste en av oss fått seg ferie. Det vil si, skal jobbe litt frem til jul, men ferie fra skolen. Algoritmeeksamen i dag, som gikk strålende, så kan jeg få starta litt på dette i løpet av helga tenker jeg. Er bare å slenge seg på irc kanalen krigun. Jeg er hvertfall veldig med på litt GLSL jobbing etterhvert:D

Skrevet

Jeg har en eksamen igjen, i elektronikk.

 

Jeg skal konsentrer meg om GLSL, målet er å implementere skeletal animation i GLSL.

Skygger er også noe jeg aldri har prøvd meg på.

 

Jeg vil forøvrig først og fremst bruke dette i min C# opengl motor glorg, og deretter i C++ senere.

Skrevet
Det varmer mitt hjerte å se at ikke alle faller for C# og Direct3D. Veldig hyggelig initiativ! :thumbup:

 

Blir gjerne med hvis SSAO og Deferred Shading med GLSL står på agendaen ;)

Varmer mitt hjerte at andre har det samme synet :)

 

SSAO og Deferred Shading ligger et stykke fra jeg-vil-lære-OGL da :D

Skrevet

Det gjør det, og derfor er det etterhvert. Kan basic glsl, og på sikt skal jeg lære meg masse glsl og lignende. Er for så vidt det jeg vil drive med, men ikke kun i grafikksammenheng.

Skrevet

Hyggelig, skal se om jeg får tatt turen innom irc kanalen her snart :)

 

For de av dere som er interessert i GLSL, så kan dere sjekke ut Horde3D, denne motoren bruker så lite av fixed function pipeline i OGL som mulig, og gjør mesteparten i GLSL (deferred/forward shading, skinning, partikler, etc). Denne motoren er veldig fin å lære av, da det er lite annet "rusk" i koden, i motsetning til f.eks Ogre3D, og den er ganske pent skrevet.

 

Forresten, noen her som har sett på Geometry shadere?

Skrevet
Jeg har implementert geometry shaders i Glorg, men jeg har ikke testet det, da jeg har GeForce 7800 :(

 

Desverre har jeg heller ikke et frekt nok skjermkort til å kunne leke med dette :)

Skrevet
<snip>

Mest for å lære, har egentlig ikke noe å bidra med på grafikkfronten.

 

For at de grafikk folka skal kunne leke seg med noe annet enn bokser og kuler (og andre ting glu kan mekke) så trengs det folk med andre skillz :)

Skrevet

Cg er "C for graphics", ikke noe "drag-and-drop" i det hele tatt...

 

Tenk på det som en implementasjon av C som lar deg skrive shadere og grafikk-kode direkte.

 

Har ikke jobbet noe særlig med det, leste denne boken i forfjor, men skulle bare skriver shadere ala CGFX/GLSL, så gikk ikke særlig i dybden... Men likte godt måten det er laget på, hvordan det er tilnærmet identisk med HLSL for shadere mm.

Er dog litt skeptisk til det, siden det ikke vil være noen direkte støtte for ATI/AMD, noe jeg mener er ganske viktig for generelle grafikkprogrammer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...