Gå til innhold

BK: Med poten nesten i kameraet


Ratleto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for svar. :)

 

men jeg skulle gjerne likt å sett at øyet kom litt bedre fram, da det nå bare blir ett svart hull :)

 

Det tenkte jeg også på underveis, men det er faktisk pupillene til katta du ser.. de er så digre at de dekker omtrent 90% av øynene...! Så det er litt vanskelig å gjøre noe med. :)

Lenke til kommentar

Kattebilder er en vanskelig arena da det ofte kan bli lite givende, spesielt for "ikke kattemennesker".

 

Når det er sagt er det et par ting som er bra med dette bildet. Katten er isolert uten typiske rotete stue detaljer i bakgrunnen. Utsnittet er orginalt og vinklen likeså. teknisk er fokus der det skal være og skrapheten er flott.

 

Sånn sett liker jeg bildet men for min del er det likefult en huskatt og jeg syntes du omtrent har gjort det så bra som mulig av en katt uten andre objekter.

Lenke til kommentar

Fortsatt takk for svar, alle sammen.

 

Et tegn på at katten er i jakt-modus. katta her blir kølsvart i øynene når han skal jakte på noe, kanskje spesielt den irriterende røde flekken som det er umulig å få tak i.

 

Men jeg vet ikke helt, resten av katten utstråler kose/sove-modus, øynene utstråler morderlyst.

 

Ja, du er nok ikke på noe. Men han var i sove/slappe-av-modus og ikke jaktmodus. :) Grunnen til at pupillene var så store, var fordi han ikke hadde noe lys direkte i øynene, og badet er ikke det mest opplyste rommet vi har.

 

Edit: I tillegg kjørte jeg bltsen i taket, og ikke rett på.

 

Skjønner at det ble litt "krasj" med "moduser", og skal evt prøve neste gang å få det til enda bedre.

 

Kattebilder er en vanskelig arena da det ofte kan bli lite givende, spesielt for "ikke kattemennesker".

 

Når det er sagt er det et par ting som er bra med dette bildet. Katten er isolert uten typiske rotete stue detaljer i bakgrunnen. Utsnittet er orginalt og vinklen likeså. teknisk er fokus der det skal være og skrapheten er flott.

 

Sånn sett liker jeg bildet men for min del er det likefult en huskatt og jeg syntes du omtrent har gjort det så bra som mulig av en katt uten andre objekter.

 

Takk for kritikk. Er veldig klar over at kattemennesker liker denne type bilder mye bedre enn folk flest, og var nok ikke helt objektiv da jeg redigerte bildet heller. :) Er jo vår katt i tillegg - som er ordentlig bortskjemt. :)

 

Men jeg gjorde i alle fall mye riktig med det tekniske og utsnittet. Godt å få bekreftet, da fotointeressen har vært noe begrenset i det siste - dessverre. Håper det bedrer seg. :)

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Fint bilde! Likte at du hadde fått et så "lite" utsnitt på en måte. At det var såpass nærme sånn at man bare konsentrerer seg om katten og ikke klesskapet eller speilet e.l. Pent bilde. Katten din og ! :wee: Akkurat som om han prøver å nå noe eller ta på noe, og konsentrerer seg bare om det. Typisk nysgjerrighet tenker jeg.

Endret av Wiciwato
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...