Gå til innhold

22¨ skjerm til gaming


ManheiM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil anbefale Asus VW222U på det varmeste (fra kr 1600,- nå). Jeg har hatt denne siden mai, og er fremdeles veldig fornøyd. Det eneste den trenger er litt innstilling av fargene, men etter dette er den toppers. Det tar kanskje 15 min å stille den slik at fargene blir riktige, men da er skjermen virkelig bra også. VELDIG lite etterslep i spill, så lite at det ikke betyr noe.

Lenke til kommentar
Må bare spørre, er eneste forskjellen på den du nevnte grizzlyx og denne at den siste er 5ms istedenfor 2ms, og 500 mer i kontrast på den billige? (mer kontrast er vel bedre?) Og selvfølgelig de par hundre kronene i pris?

Mer kontrast er bedre, men det er ikke så enkelt. Kontrasten sier ikke noe om sortnivå, "sort" kan være lysegrått og fremdeles ha høy kontrast om hvitt er lyst nok. Kontrasttallene som oppgis er stort sett bullshit uansett, dem er ikke målt i en instilling som noe seriøst ville brukt. En skjerm med 800:1 kan lett ha både bedre sortnivå og kontrast i praksis enn en som er oppgitt til 2500:1.

 

Tallene på skjermene du lister er "dynamisk" kontrast (eller jukse-kontrast som det burde hete). I praksis forskjell på sort med laveste lystyrke i forhold til hvit på høyeste, et helt komplett ubrukelig mål for hvor god den er siden variasjoner lystyrke blir den største faktoren, mens den ikke sier noen ting om kontraster i samme bilde.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, om det hjelper, så bestilte jeg en Acer P223W fra Net on Net, og er kjempefornøyd. Så om dere fortsatt er åpen for andre forslag, så hadde jeg sett over denne. Ingen feil, ganske god å kunne konfigurere både fysisk og "skjermsoftware". Den ser også utrolig flott ut, rene og fine rammer rundt, og samtidig utrolig billig. Kosta meg 1600 kr fra Net on Net med levering på døra.

 

Skjermen var i hus bare 2 dager etter bestilling, så som sagt, har dere ikke bestemt dere, så go for it! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...