Gå til innhold

Erfaringer med Datakjeden-butikkene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan du ikke heller utbrodere saken din slik at vi andre kan få noe ut av "utblåsningen" din istedenfor å bare slenge ut ubegrunnede påstander i øst og vest?

 

Saken var at jeg leverte inn en PC for tredje gang. Første og annen gang med samme symptom, noe som viste seg å være grunnet feil på hovedkort som ble byttet etter første innlevering.

Da jeg så fikk nye problemer, hvor ett av symptomene var felles med de forrige innleveringene(dette har vist seg å være nok en feil på hovedkortet), leverte jeg inn PC med klageskjema og ønske om pengene i retur(som jeg har rett på ettersom selger bare har krav på 2 forsøk på å reparere samme feil). En stund etter innlevering ringer butikken og sier at de ikke kan finne de tidligere servicene i systemet sitt, noe som er veldig spesielt ettersom han jeg snakket med i butikken ved innlevering,så vidt jeg vet, fant dem fram mens jeg stor der. Ennå jeg forklarer at de skal stå på samme navn og samme kundenr. får jeg beskjed om at de ikke er der. Når jeg spør om han er sikker på at systemet deres er "helt i vater", så sier vedkommende at systemet er vanntett og at bevisbyrden ligger på meg for å fremskaffe dokumentasjon på at jeg har levert inn tidligere. Dette sies i en tone som for meg virker som om han prøver å mistenkeliggjøre meg og indirekte antyder at jeg har funnet på de tidligere serviceordrene.

 

Når jeg sender inn mine serviceordrenr. for de tideligere ordrene, som forøvrig er for ca 1 år siden, dukker alle plutselig opp.

 

Det at den mindre serviceinnstilte medarbeideren ikke kunne finne mine tidligere serviceordre kan vel egentlig bare bety en av to ting:

1. Datakjeden har veldig dårlige rutiner for behandling av kundedata og eller opplæring av sine ansatte.

2. Den mindre serviceinnstilte medarbeideren har med overlegg spekulert i at jeg som kunde ikke skulle ha oversikt over mine kvitteringer og derfor han derfor skulle kunne forkaste min klage.

 

Jeg håper og tror det første er tilfellet ettersom det andre vil grense mot svindel.

Men uansett er jeg veldig kritisk til datakjeden etter denne episoden.

 

Det at jeg fikk avslag på klagen fordi den mindre serviceinnstilte hardnakket hevder at dette bare er andre gang den blir levert inn med samme problem og at min første innlevering gjaldt ett annet problem. Dette tiltross for at serviceordre nr 2 slår fast at 1. og 2.gangs innlevering var med samme problem og den mindre serviceinnstilte medarbeideren også har slått fast at 2. og 3.gangs(denne gang) innlevering er samme problem. Forstå det den som kan!?

 

Dette ble litt langt og knotete,men men.

Lenke til kommentar

Datakjeden Tromsø!

 

Kanonbra. Kjøper alt der. Det de ikke har får jeg dem til å bestille for meg.

Litt dyrere en billigste på prisguiden, men når du regner porto på postordre kommer de som oftest like bra ut.

Grunnen til å bruke dk tromsø for meg, er at det er super service, aldri problemer med reklamasjoner, og ikke minst at jeg bare kan droppe innom å plukke med meg det jeg trenger. Har indirekte handla for 3-400k der.

 

Rune

Lenke til kommentar
Da jeg så fikk nye problemer, hvor ett av symptomene var felles med de forrige innleveringene(dette har vist seg å være nok en feil på hovedkortet), leverte jeg inn PC med klageskjema og ønske om pengene i retur(som jeg har rett på ettersom selger bare har krav på 2 forsøk på å reparere samme feil).

Her viser du til Forbrukerkjøpsloven. I den andre tråden er svaret på om du kjenner deg igjen i situasjonen om at man forsøker å få forbrukerrettigheter når man har kjøpt på et firma er svaret

Fint at det er enda fler som innrømmer snylting på momsfradrag..
Hysj... :whistle:

Så, er det Datakjeden som er vanskelige eller du som er sur fordi du fant ut at du ikke klarte å lure systemet?

Lenke til kommentar

Datakjeden oslo: Vel er greit der, men helt sykt irriterende når det er langt kø. Må ofte venter mer enn 10 min. Også da jeg bestilte og reserverte en vare på nett som i dette tilfelle var en prosessor, og det var på lager, men da jeg kom til butikken så sa de at de hadde solgt den 1 time etter at jeg hadde reservert, ja bra det..

 

 

Men siden digital inpuls ligger likegodt som på baken til datakjeden så er det verdt å ta seg en tur der

Lenke til kommentar

Fint å drite seg loddrett ut! haha, slik at det renner ned bukselåret og stopper ikke før det flyter over skoen også.. sprutsjetta som man kaller det! ^^

Datakjeden er KNALLBRA! synd enkelte duster gjør det vanskelig for ærlige kunder å få en enkel reklamasjon. (HintHint!)

Lenke til kommentar
Da jeg så fikk nye problemer, hvor ett av symptomene var felles med de forrige innleveringene(dette har vist seg å være nok en feil på hovedkortet), leverte jeg inn PC med klageskjema og ønske om pengene i retur(som jeg har rett på ettersom selger bare har krav på 2 forsøk på å reparere samme feil).

Her viser du til Forbrukerkjøpsloven. I den andre tråden er svaret på om du kjenner deg igjen i situasjonen om at man forsøker å få forbrukerrettigheter når man har kjøpt på et firma er svaret

Fint at det er enda fler som innrømmer snylting på momsfradrag..
Hysj... :whistle:

Så, er det Datakjeden som er vanskelige eller du som er sur fordi du fant ut at du ikke klarte å lure systemet?

 

Det var bare en spøk, tåpelige utsagn som det fra "Knut Marius" får tåpelige svar.

Det står mitt navn på kvitteringen og mva er betalt. Det kan sikkert Datakjeden bekrefte, hvis de klarer å finne kvitteringen i systemet sitt da...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Min erfaring med avdeling Stavanger;

Greie folk som jobber der, hjelpsome og greier, alt er null stress.

Men kjøpte nettopp en datamaskin der, "bygget av Datakjeden"(var ikke i Stavanger de bygget de dog). Fine maskiner til fine priser, og garanti på 3 år. Men når du har fått den hjem er det flere overaskelser som venter. Først så var det feil skjermkort det var 8800GT 256mb, og det skule være 512mb ver. En mail, og de sa det bare var til og komme å bytte den, de hadde ikke 8800GT på lager, men kunne få 9600GT. Så kommer jeg hjem, og tenkte jeg skule se hva alle delen kostet, og hva jeg hadde spart eller brukt mer vist jeg hadde kjøpt det hos Komplett.no og bygget selv. Da merket jeg at jeg hadde fått feil strømforsnyning, Nort-Q 500W og jeg skulle ha en på 650W. Så sendte nettopp mail til de, og får se hva de sier.

 

Men de var fast bestemt på at de skal slutt å bruke de som bygger de, til å bygge de framover. For de hadde hatt flere problemer med de, da de hadde fått en reke maskiner med 500GB istedenfor 1TB.

 

Så butikken og servicen er great, men det er desverre ikke datamaskinene "de" bygger.

Lenke til kommentar

Erfaring Datakjeden Forus/Kvadrat

 

Har kjøpt ting 2 ganger hos datakjeden før.

Ene gangen ble det uttalt at en psu med 750W ikke ville kunne klare dra et 280gtx skjermkort.

Dette var visstnok gjennomtestet av teknikerene hos de :p

En annen gang skulle jeg ha en 2.5 hd til min ps3.

Pratet om dette og gikk spesifikt inn på formålet med harddisken.

Resultatet var at selgeren tar frem en 2.5 mybook ekstern harddisk og forsøker selge dette.

 

Ergo, vet en hva en vil ha og kun kjøper det på tross av hva eventuelle selgere sier, fungerer butikken.

Lenke til kommentar
Datakjeden Bergen er grei nok hvis du MÅ ha et produkt med en gang. Men den evinnelige køen i butikken trekker ned.

 

Datakjeden på nett har jeg bare gode erfaringer med.

Enig i køen, men går man litt utenfor rush tiden, etter at klokken er 6 eller før 12 så er det lite og kø og de er vennlige og service innstilt. Det er ialfall mine erfaringer.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Erfaring Datakjeden Forus/Kvadrat

 

Har kjøpt ting 2 ganger hos datakjeden før.

Ene gangen ble det uttalt at en psu med 750W ikke ville kunne klare dra et 280gtx skjermkort.

Dette var visstnok gjennomtestet av teknikerene hos de :p

Dette er faktisk tilfelle! Det var 4x Corsair 750W PSU'er som ikke klarte å drive hverken 260 eller 280GTX, dette skyldtes nok lav Ampere. En NorthQ 650W klarte å drive begge kortene uten problem :)

Lenke til kommentar

For all del: Hold dere unna Datakjeden i Oslo. Les følgende tråd for forklaring:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1023662&hl=

 

Kort oppsummert:

TV har sluttet å fungere, de klarer ikke å fikse det, jeg vil heve kjøpet. Nå har de tatt TV, men jeg får ikke hverken svar eller penger tilbake fra de. Både jeg har prøvd å få tak i dem, og Forbrukerrådet har forsøkt. Nå må vi gå videre rettslig og har koblet inn FTU.

 

Så, hvis du vil gamble på at produktet holder seg, så duger de kanskje. Men kjøper du noe dyrt der, og det går istykker... da er du fucked.

Endret av SimDaDim
Lenke til kommentar

I bergen er det alltid mye kø og jeg har opplevd mange ganger at lagertallene på nettsiden deres ikke samsvarer med hva de faktisk har på lager. Står det at de har sånn 1-2 stk. i gjen på lageret så kan man ikke være sikker på om de faktisk har det.

 

Liker ikke butikken, men den er grei å ha.

Jeg savner flexi-data :(

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Har veldig dårlige erfaringer med Datakjeden Stavanger.

Leverte inn datamaskinen min for å oppgradere den. Og for å gjøre en lang historie kort; Jeg måtte levere den inn 9 ganger etterpå, hvor 3 av dem var fordi at lydkortet var defekt.

 

Det andre er at alle ansatte i Datakjeden spesielt sjefen kjenner meg igjen hver gang jeg kommer innom. Det første de spør om er om noe er ødelagt.

Hver gang jeg ringer til dem, er det første de sier "Hei Andreas".

 

Dette kan bli veldig irriterende etter en stund synes jeg :hrm:

 

Jeg har sett 4 stk av de som står bak kassen, der det alltid er 2 av dem som alltid spør den andre...

 

Datakjeden Stavanger synes jeg virker veldig useriøse og ikke har de kunnskaper om mange av produktene.

 

Tror ikke jeg kommer til å benytte meg av dem med det første!

 

 

-Andreas

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg liker med datakjeden er at du kan bestille på nett og hente det i butikken, gjerne er prisene billigere på nett også. Jeg har bare god erfaring med datakjeden, i Tønsberg vel å merke. Hyggelige folk og kan en god del om sine produkter. Eneste negative jeg har å si er når jeg bestilte en gaming mus og skulle sjekke om den hadde kommet uten at jeg hadde fått noe melding men var på vei forbi.Jeg stoppet og spurte og de sa at den ikke hadde kommet, kjørte hjemover og fikk en melding når jeg satt i bilen at pakken hadde kommet. Vet ikke om jeg bare hadde superuflaks eller om at den faktisk hadde kommet for dama i kassa gadd ikke å sjekke :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...