Gå til innhold

Deaktivere/konfigurere software.LOG og ntuser.dat.log?


Anbefalte innlegg

Jeg har installert XP Pro SP3 på det store og treige minnekortet (16 GB) på en Asus eee 901. Lesing/skriving til disk går mildt sagt jævlig seint, så jeg tenkte å tweake litt. Med DKHardDrive-Light ser jeg at det er mye skriving til C:\Documents and Settings\ntuser.dat.log, og en god del til C:\Windows\system32\config\software.LOG.

Jeg ser rundt omkring på nettet at ntuser.dat ikke skal tukles med, men etter det jeg forstår, så er ntuser.dat.log bare en slags backup/journal/cache/recovery for ntuser.dat hvis ting skulle skjære seg. ntuser.dat er vel registeret for brukeren, som vi finner i HKEY_CURRENT_USER. En slik backup gir jeg egentlig en god faen i, siden dette er et alternativt OS som bare brukes til leking. Dessusten ser det ut som at det er den som sinker disken mest. Så finnes det noen metoder for å redusere/deaktivere bruken av ntuser.dat.log? Kanskje noen brukerinnstillinger som kan deaktiveres?

Software.LOG er vel på samme måte journalfilen til software-filen i samme mappe, som jeg antar er Software-delen av registeret (HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE). Denne blir det også skrevet mye til, som tar opp mye tid. Går det an å redusere den bruken? Blir all programaktivitet logget i registeret (åpning, lukking og bruk av programmer)? Går det an å skru av denne loggingen?

 

Edit: Eventuelt stoppe/deaktivere 'event log'?

 

Edit2: Eventuelt lagre det til ramdisk og flushe det til harddisk med større intervaller.

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...