Gå til innhold

Forsvinner det jeg har lagret i windows hvis jeg installerer ubuntu som hovedoperativsystem?


MSL

Anbefalte innlegg

Hei jeg synes ubuntu ser helt konge ut, og jeg liker å bruke det.

Jeg har ikke installert det "fult" ennå, det vil si jeg velger ubuntu eller vista ved oppstart.

Jeg vurderer å installere det for "fult", men lurer da på om alle ting jeg har lagret via windows vil forsvinne?

F.eks musikk, bilder osv.

 

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det han mener er at du taper ikke noe p å ha dual boot... ubuntu kjører ikke noe saktere eller noe selv omvista også er innstalert

 

EDIT:

Men hvis du kun vil ha ubuntu går du inn i ubuntu og fra places velger du windows disken din. da kan du se og kopiere alle filene dine over til ubuntu delen.

Endret av Smif
Lenke til kommentar
Hm, jeg tror jeg venter med dette. Ubuntu krasjer en del.

Men jeg får mer fordeler hvis jeg bare har ubuntu, da kan jeg sikkert ta dataen i hvilemodus og bruke log out uten at dataen føkker seg, noe som har skjedd de gangene jeg skulle logge ut.

 

Vent litt? HVILEMODUS?! Aldri hørt om skjermsparer eller skru av skjerm? I alt for mange tilfeller synes jeg sjølv at det e enklere å skru PC'n av/på ellers så står den bare.

Du får ingen fordeler ved å fjerne Vista med mindre du har lyst til på mer lagringsplass(eller du kan bruker Vista som lager, har gjordt det selv en del). Hvor stor swap har du forresten?

Lenke til kommentar
@del_diablo: mulig, men ingen behov for swap hvis minnet er tilstrekkelig.

Hva er tilstrekkelig? Jeg har 3GB og uten Swap krasjer det meste etter en liten stund på min workstation. Nå skal det også sies at jeg har en AAO med stock 512MB uten swap, her fungerer alt fint, men det skal merkes at jeg har optimalisert for ytelse og lite minnebruk.

 

Trådstarter: Hva er ustabilt? Spesifike program? Vanlige syndere er Flash og (ufrie) drivere.

Lenke til kommentar

Når det gjelder swap så har jeg det alltid med. Kjører 1 - 1 swap i forhold til RAM (2Gb RAM så velger jeg og ha 2Gb SWAP), unntaket er 1000H. Har så langt ikke hatt problemer. Kan heller ikke huske at SWAP har vært mye brukt. Eneste er vell at ett par mb har blitt brukt noen ganger.

 

Med dagens harddisker burde det vel ikke skape mye trøbbel og avse litt plass til SWAP.

 

 

Trådstarter: Hva er ustabilt? Spesifike program? Vanlige syndere er Flash og (ufrie) drivere.

 

Kan jo nevnes at eksempel på ufri driver er Nvidia.

Endret av Ördög
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...