Laland Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 Ville ikke kalt det der gateracing slik vi kjenner den idag. Med tuning/pimping av bilen., Tvert imot; det der er hva NFS ble kjent for. Det det er idag er et annet spill med samme navn.
-maXter- Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Skrevet 2. desember 2008 (endret) Ville ikke kalt det der gateracing slik vi kjenner den idag. Med tuning/pimping av bilen., Tvert imot; det der er hva NFS ble kjent for. Det det er idag er et annet spill med samme navn. Nå er jo gateracing racing på gatene, det har ingenting med bygging av biler å gjøre. Det finnes mange biler man kjører orginale i gaterace. Endret 2. desember 2008 av -maXter-
Laland Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 Du kan da ikke si at gateracing slik den var i NFS(1) idet hele tatt minner om den i de nyere NFS spillene?
-maXter- Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Skrevet 2. desember 2008 Det jeg prøver å si er at nfs alltid har hatt de råeste bilene, man kjører på gatene og i en del av spillene hatt med politi. Det er vell nesten definisjonen på gateracing som nfs har vært ledende i siden spillet kom. uc?
branick Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 Jeg tror dette spillet er særdeles kresent mtp hvilken maskinvare den kjører bra på og ikke.. Har lest side opp og ned med klager fra folk med store monstermaskiner som sier det: "lagger som faen", "krever mer enn crysis", "er for dårlig kodet" etc etc. P5B DLX WIFI E6400 @3,2 4GB DDR2 @800 8800GTS 512MB Med denne kombinasjonen på en 1680X1050 oppløsning har jeg skrudd ALT jeg fant av innstillinger på max og ligger på rundt 45/46 FPS i snitt målt med FRAPS. Når jeg da ser andre som sitter på vesentlig kraftigere maskiner enn min egen som klager kan jeg ikke se at det kan være noe annet enn "brukerfeil" eller "driverfeil"? Angående selve spillet, Når jeg plutselig så en BUGATTI VEYRON falt haka i pultkanten og øynene rant over av tårer! Dette er bilen jeg alltid har drømt om å kjøre i de nyere bilspillene! Og for en doning, nå kan man ENDELIG kjøre ifra sine konkurrenter/politi uten at de tar deg igjen på 5 sekunder (for en etterlengtet følelse å vite at man HAR raskere bil enn motstanderen). Grafikken er midt på treet, ikke noe å skryte av men ikke noe å kimse av heller. Spillfølelsen er surrealistisk, akkurat som man kan forvente seg etter markedets salg av forrige utgave. De endrer jo ikke taktikk så lenge spillet selger så enormt bra som det faktisk gjør. Når folk går lei det begynner hodene å rulle inne på kontorene og de må endre hele strategien sin for å få tilhengerne til å kjøpe spillene på nytt. Savnet faktisk drift delen av spillet. Så i en sving at jeg fikk drift poeng og gledet meg (fånyttes) til å nå et nivå hvor driftebaner ble låst opp Spillet er for kort, det burde nesten vært et minimumskrav på slike ting. De skulle ha sendt spillet ut til 1000 beta-testere og sett hvor raskt de fullførte spillet (i snitt) og sørget for at den tiden lå på minimum 40 timer. Var den for kort bar det tilbake til tegnebrettet for å gjøre spillet lenger, kanskje hive på noen hissige bonusoppdrag vi måtte slite noen timer med å klare. Hadde ihvertfall gjort spillet mer underholdende i lengden. Jeg mener, en spillnerd uten arbeid i dag kan fint fullføre spillet på en ettermiddag/kveld. Det blir rimelig dyrt i lengden å kjøpe seg et nytt spill hver bidige dag over en periode på et par mnd. Da er det jo ikke flere spill igjen som er verdt å kjøpe Alt i alt er jeg ganske misfornøyd med siste utgaven av NFS da det bare bekrefter at EA kun vet hvordan de gjør én ting. Tjene penger! De lager ingen spill som inkluderer spilleren lenger i mine øyne, og det er dit alle spillprodusenter burde strebe etter å komme! -Øivind-
-maXter- Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Skrevet 2. desember 2008 Skal love deg du ikke er alene om å syntes dette, spillet krever en del av prosessoren så du har nok en ganske kraftig prosessor. Av erfaring har jeg sett at bilspill normalt gjør det, har en kamerat med et vilt skjermkort i forhold til meg men(samme ram og hovedkort) jeg kjører bilspill lettere enn han pga bedre prosessor, mens han kjører andre spill bedre enn meg som for eksempel crysis. Men spillet krever mye.
Bruker-163290 Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 Var det et klipp fra Need For Speed 1? Det så jo mye bedre ut enn det siste som kom ut! Og gratulerer til Sparks som arresterte noen som jeg aldri har sett en arrestering før.
Khogn Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 (endret) NFS selger på grunn av navnet. Det har jo vært den beste (og nesten eneste) gate racing spillet siden det kom, men hvis de ikke finner på noe snart vill de bli tatt igjenn av juiced og fler(husker ikke navnene). Da NFS kom var det ikke akkurat snakk om gateracing, nei. Det spørs vel hva du mener med gateracing, det var jo på landevei med trafikk og politi. Jeg ser en klar forskjell mellom road racing (gamle NFS, den geniale Screamer-serien, Test Drive osv.), circuit racing (Forza Motorsport, Gran Turismo, Grid) og street racing (altså gateracing... som nyere NFS, Midnight Club, og Juiced som han selv nevnte som eksempel). Det er jo 3 vidt forskjellige subsjangere innen bilspillsjangeren. For meg føles det like absurd som å kalle Doom 3 for strategisk FPS Jeg hadde uansett aldri kalt en motorvei for en gate. Endret 3. desember 2008 av Khogn
-maXter- Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Skrevet 3. desember 2008 ehhhhh....... Du mener du ikke finner motorveien i nyere nfs, søk på road racing på google eller no. Legg merke til at de kjører på en BANE ikke vei eller motorvei som du sa.
Khogn Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 (endret) ehhhhh....... Du mener du ikke finner motorveien i nyere nfs, søk på road racing på google eller no. Legg merke til at de kjører på en BANE ikke vei eller motorvei som du sa. Det finnes noen store veier i de nyere NFS, likevel er alle fokusert på bykjøring... bortsett fra ProStreet. Alle gamle NFS tar sted på mindre eller store veier som regel ute i naturen, og riktignok er veien stengt for alternative ruter (det har mye med maskinytelser å gjøre). Så det er ikke en bane i samme forstand som i f.e. ProStreet. Det finnes et par "circuits" også, men veldig få. NFS har uansett begynt der den gamle Test Drive-serien sluttet... det vil si kjøring på offentlige, "store" veier i naturen. Endret 3. desember 2008 av Khogn
-maXter- Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Skrevet 3. desember 2008 Definisjonen for street racing er å kjøre billøp på offentlig vei.
Khogn Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 Definisjonen for street racing er å kjøre billøp på offentlig vei. Ja, det er en del av definisjonen men du er sikkert i stand til å forstå at racing i bygater med en trimmet Skoda og racing på store veier på landet med en ren Ferrari er ikke rettet til samme publikum og havner ikke i samme subsjanger? Prøv å kalle spill som Test Drive (de 3 første) for gateracing-spill og folk kommer til å le av deg. På lik måte synes jeg ikke de 6 første NFS har mye med begrepet "gateracing" å gjøre, selv om både offentlig trafikk og politi kommer med i bildet. Du har forresten mulighet til å fjerne både trafikk og politi i de gamle NFS, og da havner plutselig spillet i en annen kategori? Det blir absurdt. Alle som har fulgt NFS-serien siden begynnelsen ser en klar skille etter Hot Pursuit 2.
-maXter- Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Skrevet 3. desember 2008 Jeg vil si det finnes 2 sjangere innen bilspill, bane og ikke bane. Om du kan trimme bilen eller ikke bestemmer du selv. Menjeg kan være enig i at det ikke er rettet mot samme publikum,men mener at NFS har vært på sitt beste med åpne byer og politi. (MW)
Khogn Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 (endret) Jeg vil si det finnes 2 sjangere innen bilspill, bane og ikke bane. Om du kan trimme bilen eller ikke bestemmer du selv. Menjeg kan være enig i at det ikke er rettet mot samme publikum,men mener at NFS har vært på sitt beste med åpne byer og politi. (MW) Jeg synes også at Most Wanted er det klart beste spillet av den "nye" NFS-serien. Det er et spill som faktisk har noen elementer som minner om de gode gamle... selv om Test Drive Unlimited er et mye bedre alternativ. Hvis du ikke har prøvd TDU er det gode sjanser for at du liker det siden det ikke er så ulikt MW bortsett fra at det er mye mindre harry og cheesy. Bare sportsbiler i TDU For min del mener jeg at NFS4 er best, dog mye eldre på alle fronter Jeg ser i hvert fall frem til Test Drive Unlimited 2, og håper at EA kommer til fornuften og tar opp NFS-serien igjen slik den engang var men med dagens standarder. Endret 3. desember 2008 av Khogn
LostinSpace Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 De første NFS-spillene var dødsbra da de kom ut på midten av 90-tallet. Og NFS Porsche var en slager da det kom i 2000! Det eneste NFS-spillet som har vært realistisk. Personlig mener jeg at NFS-serien har gått nedenom og hjem siden Underground 1 & 2, som faktisk var kule... Nå har det blitt en blanding av C-Hollywood-film og tøvete arkadebilspill av verste slag. I ProStreet annonserte EA at det "er på tide å ta racingen vekk ifra gata og få den på bana". Dobbeltmoral så det holder... Spillet var noe av det verste tøv jeg har vært borti, og gav seg i tillegg ut for å være realistisk? :!: Makan... Så kom altså Undercover, som ikke er noe annet enn nok en spiker i kista for den engang så flotte spillserien... For ei suppe!
stonebro Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Dette spillet er elendig, EA. Det dårligste dere har sluppet uansett sjanger på lenge. Hadde håpet at det ikke kom til å bli verre enn Pro Street (som var middels dårlig), men det er Undercover virkelig. Her er mine ankepunkter. - Gir ikke noen mening at en slik grafikk skal være såpass krevende. Jeg kjøpte flett ny PC til jul som vel er den eneste grunnen til at spillet flyter noenlunde greit på high. - Spillet er aaaalt for kort og lineært. Jeg likte stylinga, selv om jeg følte det kunne bli litt vel mye på titler som Underground. Men her er det jo tre dekk, fire felger og fem farger å velge mellom. Historien er så nonsens at selv middels oppegående fjortiser bør begynne å føle seg dårlig rundt midtveis. - Styringen er den dårligste noensinne og er omtrent omvendt av den man forventer en bil skal gjøre ut i fra fysikken. Hadde ikke blitt overraska om bilen plutselig hadde ræla mot venstre når jeg styrer til høyre. Alt blir bambi på glattisen når du kommer opp i voksne hastigheter. Kan skjønne at det skal være vanskelig å styre en McLaren F1 gjennom trange smug i 300 km/h, men at styringa skal være så elendig selv på de slitne familiebilene du starter spillet i er bare tull. Gode gamle Lotus Challenge som (noen av oss) satt med på nittitallet er fortsatt mer underholdende enn dette her. Styr unna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå