Gå til innhold

Problem med Lips


Athelas

Anbefalte innlegg

Gikk til innkjøp av Lips til konemor i dag, men har dessverre opplevd en del problemer. Hovedsaklig er det et problem med delay fra det vi synger inn i mikrofonen til det kommer ut høyttalerne, slik at det høres ut som om vi synger inni en kirke.

 

Systemet er hooket opp på følgende måte. Xbox360 Elite er koblet via HDMI til en Samsung M8 LCD TV. Denne har en digital utgang som går direkte inn i en surroundreceiver (Teac 5.1). Uansett hvilke innstillinger jeg går for, så virker det som vi får denne lille delayen. Vi opplever det på begge mikrofoner.

 

Any ideas?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hør om det er delay i tv høytalerne også....

 

Ja, opplever at det er delay i dem og, men det virker mer ekstremt via receiveren. Sikkert fordi alle lyder forsterkes såpass at det bare blir tydeligere. Men den lille forsinkelsen er der for det. Kan det skyldes det faktum at mikrofonene er trådløse, eller er det feilproduksjon på spillet jeg har fått? Har sjekket litt på gamefaqs, og det virker som om flere har det problemet.

Lenke til kommentar
hør om det er delay i tv høytalerne også....

 

Ja, opplever at det er delay i dem og, men det virker mer ekstremt via receiveren. Sikkert fordi alle lyder forsterkes såpass at det bare blir tydeligere. Men den lille forsinkelsen er der for det. Kan det skyldes det faktum at mikrofonene er trådløse, eller er det feilproduksjon på spillet jeg har fått? Har sjekket litt på gamefaqs, og det virker som om flere har det problemet.

 

Har ikke den tv'n en viss lag (som tv'n kompenserer ved å forsinke lyden tilsvarende)? Hva skjer om du kobler direkte til forsterkeren?

Lenke til kommentar
hør om det er delay i tv høytalerne også....

 

Ja, opplever at det er delay i dem og, men det virker mer ekstremt via receiveren. Sikkert fordi alle lyder forsterkes såpass at det bare blir tydeligere. Men den lille forsinkelsen er der for det. Kan det skyldes det faktum at mikrofonene er trådløse, eller er det feilproduksjon på spillet jeg har fått? Har sjekket litt på gamefaqs, og det virker som om flere har det problemet.

 

Har ikke den tv'n en viss lag (som tv'n kompenserer ved å forsinke lyden tilsvarende)? Hva skjer om du kobler direkte til forsterkeren?

 

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal klare å koble den direkte til receiveren når jeg bruker HDMI. Receiveren ble kjøpt litt i forkant av HDMI-revolusjonen, så jeg har dessverre ikke HDMI-inngang på den. Hvordan skal jeg sette opp, da?

Lenke til kommentar
prøv med stereo pluggene, altså den ledninga som har rød og hvit fra 360'en. den gule pluggen er for bilde, (tragisk bilde) men det er jo kun for å prøve lyden jeg foreslår dette.

 

Gah. Har ikke det liggende i nærheten, så det blir kinkig å finne ut av. =/ Er det noen som har opplevd samme problem, eller evt. noen som ikke har opplevd noen problemer i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Er det ikke innstillinger for lag / kalibrering i spillet? Andre rytmespill har det for at ting skal fungere bra, eksempelvis Rock Band / Guitar Hero.

 

Man kan styre timingen til når teksten kommer opp i forhold til vokalen, men that's it. Ekkoet/delayet fra mikrofonen kommer uansett.

Lenke til kommentar
som nevnt i en annen post her så forsvinner lyden helt ved bruk av hdmi på enkelte konsoller etter nxe updaten. Kanskje du har en annen variant med delay :)

 

prøv med stereo pluggene for å teste om denne delayen kun skjer med hdmi.

 

Prøvde med component nå, og det funket faktisk. Nøyaktig hva som gjør at det har blitt sånn er ikke godt å si, men det er en skandale hvis spillet ikke støtter HDMI.

Lenke til kommentar

Litt off topic, men siden vi først har en Lips-tråd: er det noen som vet når det kommer nedlastbare sanger på marketplace?

 

Ser det er et rimelig bredt utvalg til både Guitar Hero og Rock Band, så da regner jeg med at også Lips vil så den samme behandlingen.

Lenke til kommentar

Dama kjøpte spillet tidligere i dag, og hun lurer på om det går ann å spille uten vokal fra sangene, altså kun sin egen stemme? Sjekket fort, men så ingen steder hvor dette kunne gjøres.

Er det mulig?

 

Merker også kanskje litt "delay" som tråden handler om. 5.1 Surround, TV koblet til component, og lyd går gjennom Rød/Hvit siden optisk inngang er ødelagt på receiver.

Lenke til kommentar
Dama kjøpte spillet tidligere i dag, og hun lurer på om det går ann å spille uten vokal fra sangene, altså kun sin egen stemme? Sjekket fort, men så ingen steder hvor dette kunne gjøres.

Er det mulig?

 

Det går ikke etter min erfaring. Man klarer kanskje å dempe vokalen litt, men det er fint lite. Det spørs om ikke det beste er å få tak i en instrumentalversjon av låten hun vil synge?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har gått til anskaffelse av Lips, er godt fornøyd så langt. Men lurer på en ting. Leste i anmeldelsen av Lips på spillmagasinet, at man skal kunne legge inn tekst selv, er det riktig? Har ikke funnet noen måte å gjøre det på, men jeg har kanskje oversett noe?

Det gjelder vel i så fall for musikk man selv legger inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...