Gå til innhold

Jiu-Jitsu generelt, klubber i Oslo?


Freedom1

Anbefalte innlegg

Hei ;)

Jeg er en gutt på 16 som planlegger å begynne med kampsport. har sett en del rundt og syntes Jiu-jitsu ser interessant ut. det jeg er ute etter, er en sport som fungerer godt som forsvarsmiddel, og som gir god trening.

Mine spørsmål er: går jiujitsu bare ut på å kaste, og er det en generelt sett rolig kampsport som er raskt inn i fight, raskt ut? for jeg ønsker litt fart, for moro skyld og for det faktum at jeg er utålmodig :p

lurer også på om det finnes noen Jiujitsu-klubber i Oslo? ;)

 

takk for alle svar!

 

//Blarcky

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer ann på hva slags Jiu Jitusj det er du tenker på?

Det finnes flere former, den mest kjente er det som kalles Brasiliansk Jiu Jitsu. Selvom det er omdiskutert frem og tilbake så er det mange som mener at dette, som single kampsport, er den beste.

BJJ har nedtagninger, men dette er en mindre del av kampsporten. BJJ er hovedsaklig en bakkekampspot som går ut på å få motstanderen til å gi opp ved bruk av chokes og manipulasjon av ledd.

Det er hvertfall en klubb på Holmlia og en på Enebakk.

 

Du kan søke litt på nettet å lese mer om det og se på noen videoer.

Håper dette svarte på spørsmålet, bare å spørre igjen om det er noe mer du lurer på.

Lenke til kommentar

takk for svar ;)

 

er det noen form for jiujitsu som fokuserer på å legge motstanderen i bakken og bli stående selv, eller i hvert fall ha en utgangsposisjon til et neste angrep dersom det er flere angripere? må borti Aikido da kanskje?

 

og, av ren nysgjerrighet Justin_Sane, hvor lenge og hva slags kampsport har du drevet med? ser du har en del poster i forumet her, så lurer litt ;)

 

//Blarcky

Lenke til kommentar

Den delen av BJJ som kommer til stående, gjelder å legge motstanderen i bakken og bli med ned foir å få en "dominerende" possisjon på bakken som f.eks mount eller side controll.

Hvis du vil ha typ "legge motstanderen i bakken og bli stående selv" tror jeg at Judo er mer riktige tingen. (correct me if Im wrong) Sambo kan også være et godt alternativ.

 

Jeg har ikke drevet med så velge mye. I mine yngre dager så har jeg trent bryting og Taekwondo. Jeg har også en bror som har drevet med det meste forskjellig (7 forskjellige kampsporter bla. å vært instruktør) og kjenner jeg mange i kampsport miljøet. Kan vel si at jeg er engasjert i kampsport og mma. Derfor har jeg prøvd å sette meg inn i det forskjellige formene. Nå trener jeg bare BJJ/submission wrestling (+ fotball & golf)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Skal du trene BJJ i Norge så tren på Frontline. Alle de 5 storbeltene i landet trener der. Hovedinstruktøren er 3. eller 4. dan sortbelte, husker ikke helt nøyaktig nå, og har i tilegg sort belte i judo, som BJJ er basert på. Mest imponerende er at han var en av hovedinstruktørene på Brazilian Top Team. MMA fightere som A. Silva, Nogueira brødrene, Filho, Belfort, Arona og Gustamante har enten trent eller trener med Brazilian Top Team.

 

De som har vært i lokalene til Frontline har sikkert sett alle medaljene og pokalene fra diverse BJJ, SW og MMA turneringer.

 

Det er bare å stikke innom så får du to gratis prøvetimer. Har hatt en trening selv (SW) og planlegger å begynne å trene der selv etter sommerferien, må bare vente på at kickboksing kontrakten min går ut der jeg trener nå først

 

Jeff Miller er instruktør i submission wrestling på Frontline ;)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...