Gå til innhold

Forslag til kjøp av eksterne backup-disker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har 4 slike WD (Western Digital) passporter selv, i ymse kapasiteter. De er ganske geniale. Små og nette (passer i de fleste lommer), pene å se på, så godt som lydløse, og man slipper strømforsyner da den trekker all strømmen den trenger fra USB porten som den allerede er koblet til. De holder seg også ganske så kjølige, så varmen ser ikke ut til å være et problem.

 

Har ikke hatt problemer med disse.

 

Har gjennom tidene hatt et utall WD disker, stort sett interne. Én av dem har krasjet (4-5 år siden), og det var nok på grunn av elendig kjøling i det kabinettet den sto i. Har imidlertid gått over til Seagate som interne disker pga. støynivå, men de små WD passport-diskene er så godt som lydløse.

 

WD er godt kjent som en stabil harddiskprodusent, og jeg har stort sett kun lest gode erfaringer med WD. Seagate er også anbefalt, mens Maxtor har hatt litt trøbbel med sine eksterne disker.

Lenke til kommentar
Jeg vil ikke anbefale kjøp av Western Digital disker.

Har hatt mye problemer med de. Jobber innen IT-bransjen, så jeg har vært borti noen disker....

Vil heller anbefale Seagate, eller helst: kjøp et ekstern kabinett som du setter inn en Samsungdisk i.

 

Finnes det Seagate eksterne USB-disker som er uavhengig av egen strømkilde?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...