Gå til innhold

Lage Remote IP til en Lokal redirekt [Hjelp PL0X]

Dryper

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en hjemme server som har en local og en remote IP adresse

Jeg kan ikke koble opp til den via remote IP adressen men bare den Lokale. er det mulig å få redigert host filen til å late som remote IP fungerer som lokal IP på min pc?

Isåfall hvordan?

Takker for hjelpen.

Hilsen Dryper

Videoannonse
Annonse

Punkt 1: Å bumpe to ganger på 12 timer er helt unødvendig.

Punkt 2: Hvis du ikke får svar skyldes det svært ofte at du ikke har forklart godt nok hva du er ute etter svar på. Det kan jo hjelpe å fortelle hvilket OS du bruker på serveren, hvordan du kobler til den og hvordan nettverket ditt er satt opp.

Ja ok...

Hjemmpc = Windows XP PRO

Server = Windows 2003 Enterprise.

Det jeg vil er å koble til denne serveren (HTTP server) ved å bruke min EKSTERNALE ip. jeg fikk for en tid tilbake dette til med å gjøre noe med HOSTS fila som ligger på system32. men klarer ikke å huske dette.

når jeg skriver inn Eksternal ip kommer jeg ikke inn på serveren, jeg må bruke dens lokale ip. men er det noe måte å få den Eksternale til å redirecte meg til den Lokale slik at den forsatt "Ser ut" som den bruker den eksternale..

(Grunnen til dette er at EQDKP for wow må bruke en ip) for at andre folk skal komme inn må den bruke den eksternale..

Om noe er uklart , spør :)

Endret av cyclo
Unødvendig quote

Skal du nå serveren med din eksterne adresse så må du åpne port 80 mot serverens ip i ruteren din. Jukser du dette til i host fila så virker dette mot sin hensikt (da kan du like gjærne bruke serverens interne ip.

edit: altså om du skal nå web serveren din utenfra.

Endret av Tart

Det er ikke et problem å nå serveren utenfra, men det er innenfra med den eksterne ipen så er problemet..

grunnen til at jeg vil modifisere host fila er at jeg har et script som sette hva linken til scriptet er (Litt vanskelig å forklare) det den gjør er å gjør alle linkene rundt om i scriptet til ekstern ip, jeg kan jo sette den til intern, men da kommer jo ikke andre inn :/

Så om noen kunne hjelpe meg å fikse den host fila hadde det vært greit :)

Endret av cyclo
Unødvendig quote

Bumping er posting i gamle tråder, slik at de skal komme lengre opp på lister over de siste postede meldingene. Dette blir gjort av enkelte, og slike meldinger inneholder ofte bare "*bump*". Dette vil i første forsøk bli slettet, men hvis brukeren fortsetter bumpingen kan stenging av tråder og advarsler bli brukt. En har likevel lov til å svare på sine egne tråder, dersom en har ny informasjon å komme med. Bumping tillates i den grad at det går minimum 24 timer mellom hver slik post , at det maksimalt to stykker sammenlagt, og at innlegget inneholder minst 14 tegn.

Videre bumping i denne tråden vil medføre reaksjoner som nevnt over.

(Og som vanlig skal ikke denne posten kommenteres, send evt. en PM)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...