Gå til innhold

Tips til oppgradering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter med en fire, fem år gammel pc som begynner å slite mer og mer. Er ikke den største spill entusiasten, men skulle gjerne spillt C&C Red ALert 3 og FM 09. Er det noen som kan gi meg noen tips til hva jeg bør kjøpe for å forbedre min pc?

Dette er det jeg har idag. På canyourunit får jeg på overnevnte spill melding om at først og fremst skjermkort er for dårlig.

290081.jpeg

Hvis jeg skal gjøre som Dinside , og bytter hovedkort etc. Hva bør jeg da kjøpe. 2000-3000 er det jeg er ser for meg å betale

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165
Skrevet

lei for å si det, men det kan være noe problemer med kabinettet som du har og å få plass inne i det kan bli tøft. og dessuten trenger du total utskiftning av minne og.

så det blir 1000 kroner ekstra i tilegg til det LarsXpert har gitt som forslag, som er veldig greit.

Skrevet

Takk for svar.

Betyr dette at det ikke er noe å satse på å oppgradere? Hvis jeg også må kjøpe kabinett og minne, er det vel ikke noe av det gamle som er å spare på?

Skrevet

Er usikker på hvilket kabinett du har, men som det blir nevnt her kan det være litt problem hvis det er en egen modell som ikke er helt standard.

Og du bør også sjekke effekten av strømforsyningen, et nytt skjermkort øker kravet til effekt en god del.

Ellers kan du fint kutte litt ned på hovedkort og skjermkort, og alikevel ha en vesentlig raskere grafikkløsning enn det du har i dag.

Om du kan lese av effekten på strømforsyningen (lapp på boksen inni kabinett) og evt. måle dimensjonene på hovedkortet (lengdexbredde) så er det enklere å se om det vil passe.

Nettulf

Skrevet

Det er orginal kabinettet fra Fujitsu Siemens. Det er vel sikkert ikke noe gunstig utgangspunkt for oppgradering, da de vel er spesialtilpasset?

Ser det vel som like greit å bygge helt ny pc. Hvis jeg kutter ned litt på hovedkort og skjermkort, er det noen som har forslag til hva jeg bør kjøpe. Kravet mitt er ikke å kjøre Crysis 2, men Red Alert 2 hadde vært ok å kunne kjøre.

Er det i det hele tatt noe fra den gamle som er noe å spare på?

Skrevet

Vanskelig å se ut fra bildet du poster, men tror du har et hovedkort med socket 775 på.

Da kan du om du vil kjøpe nytt hovedkort, RAM og skjermkort, og fortsette å bruke den gamle prosessoren litt lengre.

Og så bytte den senere når du føler for det.

Kabinettet kan jo passe, det varierer egentlig litt fra modell til modell.

Men strømforsyningen bør helst være på 400W eller mere om den skal kunne brukes.

Om du må bytte kabinett er det litt vanskelig å anbefale noe, uten å vite litt om hva du foretrekker.

Fancy greier med lys og vinduer, god kjøling for overklokking eller stille og nøytralt f.eks.

Kan sette opp et forslag til deler om du kommer med en total pris du helst ikke vil over.

Og om noe av det du har i dag er vits i å gjemme på er jeg usikker på.

Så lenge hardisk, DVD/CD brenner og lignende fungerer, trenger du jo ikke bytte de ut.

Nettulf

Skrevet
Vanskelig å se ut fra bildet du poster, men tror du har et hovedkort med socket 775 på.

Da kan du om du vil kjøpe nytt hovedkort, RAM og skjermkort, og fortsette å bruke den gamle prosessoren litt lengre.

Og så bytte den senere når du føler for det.

Dette er hovedkortet

Men strømforsyningen bør helst være på 400W eller mere om den skal kunne brukes.

Den er bare på 260W

Om du må bytte kabinett er det litt vanskelig å anbefale noe, uten å vite litt om hva du foretrekker.

Fancy greier med lys og vinduer, god kjøling for overklokking eller stille og nøytralt f.eks.

Stille og nøytralt er vel det jeg er ute etter

Kan sette opp et forslag til deler om du kommer med en total pris du helst ikke vil over.

Max 4000..

På forhånd takk

Gjest Slettet+3165
Skrevet (endret)

Har satt opp et oppsett her som nok vil gi mye for pengene i din prisklasse. Alle delene nytt, pga det andre blir for gammelt, gammel sokkel på hovedkort, samt ikke støtte for ddr2 RAM, for svak strømforsyning osv. Det jeg ville brukt igjen fra den gamle maskinen er harddisken eventuelt. Eller kort om oppsettet jeg har laget er at der har nok av krefter til ditt bruk, kabinettet er stille og nøytralt samt levert med en kraftig og bra strømforsyning. Resten av hardwaren er topp for den prisklassen vi er i. Kom på litt over 4000 på amentio, bytt til et litt kjedeligere minne og eventuelt kutte ut harddisken og du vil være i boks!

Håper dette hjelper, og andre må gjerne komme med seriøse innspill, vist jeg skulle ha utelatt en liten detalje.

Endret av Slettet+3165
Skrevet (endret)

Ser ut til at du har glemt å krysse av slik at andre kan se handlevognen, funker ihvertfall ikke her....

Tenkte å sette opp et forslag selv, men sliter med prisguiden nå så det får bli senere.... Orker ikke å oppdatere hver side 3-4 ganger når jeg leter etter produkter. :hrm:

Nettulf

Endret av Nettulf
Gjest Slettet+3165
Skrevet

la feil link inn, har byttet den nå!

Skrevet

HenrikPC, det så ut som et veldig greit oppsett.

Faktisk ganske mange av de delene jeg ville valgt å sette opp selv! :yes:

Kabinettet er utstyrt med en kraftig og relativt stillegående strømforsyning, har det selv.

Det eneste jeg synest er litt upraktisk noen ganger er luken foran drevrammene.

Når den står åpen kommer jeg lett borti med foten, grunnet plassering av kabinettet.

Men det er en smakssak om man liker den døren eller ikke.

Hovedkortet og CPU er vel noe av det bedre du får i den prisklassen.

Kan evt. spare noen få kroner på å velge standard Kingston minne f.eks., og muligens et Radeon HD 3850 256MB skjermkort.

Nettulf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...