Gå til innhold

one.com og IMAP oppsett av epostkonto


Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat bestilt meg webhotell hos one.com. Jeg har litt problemer med å få IMAP til å virke ordentlig med Outlook.

 

Problemet er at epost sendt fra Outlook ikke blir lagret i "Sent" mappa på serveren, men kun lokalt på maskinen.

Hvis jeg sender email fra webmail, blir epost lagret i sendt mappa på server, og jeg får hentet ned emailen via outlook.

 

Jeg har også problemer med sletting av epost. Sletter jeg en epost fra outlook, blir den markert slettet med en strek (slik) menden forsvinner ikke. Det samme skjer når jeg da logger meg inn på webmail. Eposten blir liggende i innbox, markert med en strek (slik som i outlook).

via webmail går det helt fint å slette epost. Da blir eposten flyttet til "trash" mappa både på server (i webmailen) og i outlook.

 

Har kontaktet support hos one, men jeg ble ikke så veldig klok på svaret:

Hej,

Du skal først og fremmest sørge for at Outlook overhovedet er sat opp til at gemme meddelelser i de mapper som allerede findes. Dette finder du i dine indstillinger i Outlook. Hvis du er i tvivl om hvor, skal du kontakte Microsoft.

 

Det er herudover også vigtigt at mapperne hedder:

 

Drafts Mailbox: Drafts

Sent Mailbox: Sent

Deleted Mailbox: Trash

Det er vigtigt at du bruger korrekte store og små bogstaver.

 

Med vennlig hilsen / Best Regards

 

SUPPORTEN

For meg virker det som outlook kun delvis klarer å synkronisere med serveren. Ulest epost blir markert som lest både i outlook og i webmail.

 

Noen som har noen forslag/ideer som jeg kan prøve ut. Alle forslag mottas med stor takk :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Hei,

vet ikke om du har funnet ut av dette, men det gjorde jeg etter mye frem og tilbake:)

Jeg bruker også One.com

 

 

Hvis du går på verktøy-Kontoer og egenskaper for IMAP kontoen,

deretter på IMAP fanen helt til høyre

der skal du ha følgende:

 

Bane til rotmappe: Inbox

 

bane til sendte elementer: Sent

Bane til kladd: Drafts

 

husk stor bokstav først

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...