Gå til innhold

Studere for å bli siviløkonom.. Hvor?


[dR]MiljO

Anbefalte innlegg

Noen som vet sånn ca hva man burde ha i snitt for å komme inn på UiA?

 

Det lå litt over 5 i år, ca 5, 1 tror jeg.. Men det synker gjerne noen poeng til neste år, vanskelig å si hvor mye, men ikke mer enn 2 -3 poeng tror jeg ettersom siviløkonomstudiet er ganske populært.

 

Her er linken til poengrensene for de siste årene, du får bla litt her og se om du finner det for 2008!

http://info.samordnaopptak.no/soekertall/poenggrenser

Endret av conolo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet sånn ca hva man burde ha i snitt for å komme inn på UiA?

Jeg går selv på økonomi ved UiA og det er virkelig til å anbefale. Utrolig flinke forelesere, gode fag, bra skole og et fantastisk studentmiljø=) Litt usikker på snittet nå, men ligger vel på rett over 4 tenker jeg.. Og i forelesning her om dagen ble vi fortalt at UiA er Norges 3. beste skole når det kommer til økonomi linjen, er ikke gale bare det heller;P

Er absolutt til å anbefale!!!

Lenke til kommentar

Jeg tar siviløkonomutdannelsen ved UiA og er veldig fornøyd. Var veldig usikker på om jeg skulle velge BI eller UiA, men valget falt til slutt på UiA, og jeg angrer absolutt ikke. Er enig med padda08. Har bare gått her siden august, men sitter igjen med et godt inntrykk, både av forelesere, fag og skolen. Og studentmiljøet er det ikke noe å si på. Det er helt topp :)

Endret av Caroline89
Lenke til kommentar
Jeg tar siviløkonomutdannelsen ved UiA og er veldig fornøyd. Var veldig usikker på om jeg skulle velge BI eller UiA, men valget falt til slutt på UiA, og jeg angrer absolutt ikke. Er enig med padda08. Har bare gått her siden august, men sitter igjen med et godt inntrykk, både av forelesere, fag og skolen. Og studentmiljøet er det ikke noe å si på. Det er helt topp :)

 

tviler ikke, kjenner ei som går der jeg også ho er fornøyd ho også.

Har ikke gått der selv, men etter det inntrykket jeg har fått av ho og flere andre er det vist en veldig bra skole

Ho går siviløkonom btw :)

Lenke til kommentar

**

Jeg går selv på økonomi ved UiA og det er virkelig til å anbefale. Utrolig flinke forelesere, gode fag, bra skole og et fantastisk studentmiljø=) Litt usikker på snittet nå, men ligger vel på rett over 4 tenker jeg.. Og i forelesning her om dagen ble vi fortalt at UiA er Norges 3. beste skole når det kommer til økonomi linjen, er ikke gale bare det heller;P

Er absolutt til å anbefale!!!

 

 

Sorry mac, men det er det nok få andre enn de på UiA som hevder;p

 

De fleste arbeidsgivere vil nok være enige om at de tre mest prestisjetunge norske lærestedene inne øk/adm er som følger: (I prioritert rekkefølge)

 

1:NHH

2:BI Nydalen (Sivøk)

3:TØH (Trondheim Økonomiske Høgskole)

 

Så hvis NHH er uoppnåelig og BI uønsket, vil jeg helt klart anbefale deg TØH. Miljøet skal visst være bra der også

Lenke til kommentar
Jeg tar økonomi og administrasjon på UiS og jeg ville arrangert skolene slik.

 

 

1. NHH

2. HiB

3 HIST - UiS

4. UiA - UiO (eller var det HiO)

 

Her ikke noe særlig forhold til Oslo så kan egentlig ikke si noe særlig om det.

 

Jeg vet ikke om du har noe spesielt mot BI Nydalen og at du derfor ikke setter den opp på din rangering. (Du har jo ikke definert kriteriene)

Imidlertid tror jeg det er lite objektivt grunnlag for å hevde at en sivøk fra BI ikke er en klar nr.2 når det gjelder hva som tar seg bra ut på jobbsøknaden.

Endret av beerformyhorses
Lenke til kommentar
Jeg tar økonomi og administrasjon på UiS og jeg ville arrangert skolene slik.

 

 

1. NHH

2. HiB

3 HIST - UiS

4. UiA - UiO (eller var det HiO)

 

Her ikke noe særlig forhold til Oslo så kan egentlig ikke si noe særlig om det.

 

Jeg vet ikke om du har noe spesielt mot BI Nydalen og at du derfor ikke setter den opp på din rangering. (Du har jo ikke definert kriteriene)

Imidlertid tror jeg det er lite objektivt grunnlag for å hevde at en sivøk fra BI ikke er en klar nr.2 når det gjelder hva som tar seg bra ut på jobbsøknaden.

 

Har ikke med BI fordi privat skoler ikke er med.

BTW: kan ikke noe særlig om BI Nydalen - er det høyt snitt der (for å komme inn fra videregående)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...