Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

EEngelsk Tentamen


Anbefalte innlegg

*snip*

 

For å være helt ærlig, så er ikke det helt sant, du kan godt tro det (men det får være din egen sak)

 

Personlig så ville ikke jeg fått noe bedre enn 2- på den bittelille greia du viste til da jeg var i 9. klasse en gang :dontgetit:

gikk riktignok på en skole der lærerne gjerne viste oss realiteten, og ga oss ikke gode karakterer for å gi oss god selvfølelse...

Men, det positive med det er at da går det ganske bra på vidregående når du kommer dit. Vet om en hel drøss med folk som gikk på andre skoler enn meg som har gått ned både en og to karakterer da de kom på vidregående, bare fordi ungdomsskolen deres var for snill med karakterene :(

 

Menmen, blir spennede å se om hun andre gir etter og gir deg en bedre karakter og kan begrunne den...

Endret av multisync
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*snip*

 

For å være helt ærlig, så er ikke det helt sant, du kan godt tro det (men det får være din egen sak)

 

Personlig så ville ikke jeg fått noe bedre enn 2- på den bittelille greia du viste til da jeg var i 9. klasse en gang :dontgetit:

gikk riktignok på en skole der lærerne gjerne viste oss realiteten, og ga oss ikke gode karakterer for å gi oss god selvfølelse...

Men, det positive med det er at da går det ganske bra på vidregående når du kommer dit. Vet om en hel drøss med folk som gikk på andre skoler enn meg som har gått ned både en og to karakterer da de kom på vidregående, bare fordi ungdomsskolen deres var for snill med karakterene :(

 

Menmen, blir spennede å se om hun andre gir etter og gir deg en bedre karakter og kan begrunne den...

Norsklæreren min har gjort et eksperiment med hver eneste klasse. Vi analyserer først et dikt som han setter karakter på. Før han gir oss tilbake stilene får vi se på en stil som fikk toppkarakter, altså 25/25 og er klart en syver. Det som alltid skjer er at elevene gir for dårlige karakterer til analysen. Elevene i klassen min ga fra 17-24 poeng og 17 poeng er nesten nede på femeren. Det er fordi elever ofte bedømmer for strengt. Jeg ga 24 poeng :)

 

Jeg har sett noen av engelskstilene jeg skrev når jeg gikk på ungdomskolen, og det var ikke særlig gode stiler. Jeg gikk til og med opp i karakter når jeg kom på videregående. Jeg har også tittet på en venn av meg som fikk 6-ere på ungdomskolen, og jeg skriver mye bedre stiler nå enn det han gjorde da, og de stilene hans hadde kanskje endt på firer/femmer (norsk system) nå.

 

Dette var starten av en stil jeg skrev på slutten av ungsomskolen, og den ga meg en svak femmer. Stilen er jo helt elendig skrevet.

 

It was a cold winter day, snow were falling down like big snow flakes. People were running from store to store, buying gifts for their relatives and friends. It was Christmas eve, just one day before the big day, Christmas day! But if you looked closely you would find a guy with a dark coat, he were nearly invisible. He didn't hasty like the others he just went miserable past everyone and looked at the ground.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Mange små skrivefeil du, wich (skrives which), accurat (skrives accurate) og ikke glem ', thats osv.

 

Dessuten ser jeg at du glemmer å ha mellomrom etter endt setning (punktum) og etter komma :).

Hes father is a tourist guide...

 

(Et eksempel, er noen gjengangere som går her).

 

Uansett, har ikke tid til å tøyse meg på internettet, har tentamen imorgen (R1 :omg:, blir nok litt av en opplevelse!)

 

Uff, nå meg nesten stikke, ha det bra!

Lenke til kommentar
Mange små skrivefeil du, wich (skrives which), accurat (skrives accurate) og ikke glem ', thats osv.

 

Dessuten ser jeg at du glemmer å ha mellomrom etter endt setning (punktum) og etter komma :).

Hes father is a tourist guide...

 

(Et eksempel, er noen gjengangere som går her).

 

Uansett, har ikke tid til å tøyse meg på internettet, har tentamen imorgen (R1 :omg:, blir nok litt av en opplevelse!)

 

Uff, nå meg nesten stikke, ha det bra!

 

Lykke til, håper det går bra ! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...