Gå til innhold

Begynner jeg å få senebetennelse?


Anbefalte innlegg

Lurer på om jeg begynner å få senebetennelse i den ene leggen.

 

 

Trener stryke man, ons og fre. Kjører da fullkroppsprogrammet til Tech Nutrition, "Release Your Potential" link. Side 18

Har intervalltrening tir, tor og lør. 4 x 4 min.

 

Har trent dette i 3 uker, begynnte å kjenne det etter uke nummer to.

 

Noen som vet? I så fall, noen tips?

 

Takk! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+9817234daf

Kjenner du det på utsiden av leggen? Da vil jeg heller tro du har problemer med ankelen og dermed anstrenger tibialis anterior unødvendig mye. Sliter med det samme selv. Har du lik bevegelighet i begge ankler?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Lurer på om jeg begynner å få senebetennelse i den ene leggen.

 

 

Trener stryke man, ons og fre. Kjører da fullkroppsprogrammet til Tech Nutrition, "Release Your Potential" link. Side 18

Har intervalltrening tir, tor og lør. 4 x 4 min.

 

Har trent dette i 3 uker, begynnte å kjenne det etter uke nummer to.

 

Noen som vet? I så fall, noen tips?

 

Takk! :thumbup:

 

kan være stivhet, helt vanlig stivhet.

jeg var i oslo for ett par dager siden, og da fant jeg ei god og lang stigning som jeg brukte ca. 3 - 4 min på å bestige. etter en runde på 3 runder opp ble jeg stiv i "achillesen"..tror egentlig det var leggen, men var bakpå leggen :p dette ble verre med hvert, men det ga seg etter 3 dager eller no, med trening hver dag i den bakken.

er nok bare muskelstivhet, tror JEG da:P

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er mange som anbefaler at du får like mange dager hvile UTEN treningsverk, som hvile MED treningsverk.

 

Altså: hvis du har trent og etterpå har treningsverk i 2 dager, bør du hvile 2 dager til: totalt 4 dager. Så kan du trene igjen.

 

Dette forebygger belastningsskader, og sørger for at musklene får tid nok til restitusjon.

 

EDIT: For å presisere litt, så gjelder dette altså én muskelgruppe. Du kan trene hver dag, men ikke tren samme muskelgruppe hver dag. Ha minst 4 dager hvile mellom hver gang du trener samme muskelgruppe.

Endret av hessel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...