Gå til innhold

Guide til å bli god i CS:S


Anbefalte innlegg

Har du lyst å bli god i Counter-Strike: Source? Eller kanskje bli best av de alle og blaste hs hele tiden og eie noobs?

 

Mitt første tips er å spille aim maps, og deathmatch mye! Her spawner du ganske raskt etter du dør og du får mye mer ut av tiden du spiller. Her er det bare å kjøre på å skyte hs!

Har du god aim har du komt en laaaaang vei for å bli blandt de beste!

Så nå, mens du spiller enten deathmatch eller aim maps, så SIKT PÅ HODET! Ikke gi deg selv lov å treffe noe annet! Prøv hele tiden å få flest hodeskudd på rad, og prøv deretter å slå nye rekorder.

 

Få deg en skikkelig datamus og lag en skikkelig config! Bruker du AWP så finn deg en teknikk som får den raskt opp igjen og klar til å skyte!

Mange bruker Q og trykker på den 2 ganger så kommer AWPen fram igjen. Selv bruker jeg 2 og 1 som går så vidt raskere (men det er nok til at jeg vinner duellene der vi begge bommer på første skuddet!)

Bruk en sensitivitet du liker godt. Flertallet liker en lav sensitivitet, inkludert meg selv. Personlig snur jeg meg ca 90 grader på ett drag med musa. Men det som er viktig her er at du har samme sensitivitet over lengre tid! Da blir du vandt til det og du får en mye mer stabil aim!

 

Da du begynner å bli vandt til en litt annen config og den er sånn som du liker det, (JA det vil være uvandt i starten, men det er verdt det!) aimen er ganske god, og du føler du generelt skjønner spillet ganske bra så kan du prøve å få deg en klan. Da kan du spille klankamper noe som er utrolig kjekt forhold til vanlig public spilling!

Hvis du av en eller annen grunn ikke vil ha en klan er det egentlig ikke noe problem, da du bare kan finne deg en mix.

 

Det er ikke så vanskelig å bli med i en mix da folk spiller dette hele tiden. Alt du trenger er en IRC klient (mIRC er vel mest kjent/brukt?) som er gratis og du finner det raskt via google.

Så er det bare å joine #norge.css på quakenet.

Her bare spør du om det er noen som har en "mix på g?" så må du selvfølgelig ha Ventrilo og ett headset med mikrofon. Først bør du spille med folk som er "low" skilla, så etterhvert som du blir bedre og får mer peiling så stiger du på en måte i gradene, til "mid" så "high" som er de beste.

 

Tips først er kanskje å lese HER hvor du kan lese litt om hva alle de forskjellige plassene heter i CS. (Heter for det meste det samme i 1.6 og Source) så du vet hvor du skal.

Endret av superninja
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...
Gjest Slettet-3t93k9

Er nok som i alt. Du må trene for å bli god.

 

Om du ikke blir bedre, så burde du kanskje ta bruk av guiden og bruke _tid_ på CS. Du kan ikke bli så veldig, veldig god uten å spille.

 

 

Voiplayarena.no tilbyr også gathers, der du bare joiner /lager egen, så connecter du, får folk som vil spille med deg og alt over siden. Anbefales!

Lenke til kommentar

Aim trenger ikke å bety så mye, har vunnet mange kamper opp i gjennom pga IQ og erfaring. Man kan ikke treffe det man ikke ser :)

 

Har spilt utallige matcher mot folk som har syk aim, hele lag som er gode 1on1, men det hjelper lite hvis man spiller mot et lag som er fokusert på organisert teamplay, for at man skal bli god kreves det mye spilling og mye "tenking". Er glad for at jeg har sluttet med CS, det tok veldig mye av livet en periode.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg personlig har vært i en mid+ clan, og hadde sponsorer.

Her har du gjerne sett opp hvordan du blir mid skilla, osv.

 

Skal du bli jævla god, få spille mot eliten i norge, etc, så må det satses!

Da må du helst kjøpe egen server der du praccer flere ganger i uken. Lære tacs, specce landskamper, osv.

Du må ha viljen til å satse, og viljen til å bli god. Da kan du nå langt.

 

Og en ting. Ikke overvurder deg selv. Om du rævknuser de svette nerdevennene dine på fy_poolparty_v3, så betyr det ikke at du er high skilla. Du kan tenke på CS, som fotball. De ferreste blir landslagspillere, får damer med pupper som er faste til de er 70, og en ferrari som har popcorn maskin. Det er kanskje 10 high skilla claner i norge, og de har spillt cs siden det kom ut.

 

Men EN ting skal dere være klar over.

Skal det satser, så setter Cs sine spor i dagliglivet.

 

Meg foreksempel, som har slutta med cs nå *stolt*, roper "LEET" hver gang klokka viser 1337, sier alt for mye LOL, og roper flash når mamma drar opp persiennen.

 

WOW SUG, CS DUG. Amen

Lenke til kommentar
Dummeste jeg har hørt!

 

Jeg er vitne til det motsatte, så ikke vits i å argumentere mot meg. :)

Da kan du jo gjøre det og.

 

Men altså, det er ikke noen bestemt måte må bli god på, det kommer av seg selv når du har spilt en stund. Du må bare kunne lese spillet og utnytte lyd til det fulle.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i det meste du sier der.

 

Men ikke glem å spill sammen med folk som er bedre enn deg, du lærer ingenting av å spille med folk som er like gode / dårligere enn deg.

Husk alltid å være fult konsentrert hele tiden når du spiller, ikke bare tab ut hver gang du dør.. Still deg selv spørsmålet: hvorfor døde jeg nå, hva gjorde jeg galt, hva kunne jeg gjort for å unngå dette?

Record Hver match du spiller, se igjennom demoen etterpå å se på hvorfor taccen dems fungerte, hva dere gjorde galt/riktig, hvorfor dere tapte / vant.

 

Bruk LYD! Høy lyd, lær deg å utnytte lyden din.. Lyden er din wingman i CS. Du kan stå midt på b1 å lett høre om de går ned lower, eller opp midt. Lær den, kjenn den, utnytt den.

 

Hold deg rolig, ikke bli sint, det kommer ikkenoe positivt ut av å slå sunn flere tastaturer i måneden. Ikke stress når du spiller, dette fører til at du glemmer å tenke praktisk, og alt ender i en "spray'n pray". Hold hodet kaldt, skyt små bursts med 2-3 skudd om gangen.

 

Haxing: Last ned alle standard matchmaps med gjennomsiktig vegger, få med deg en kompiss å utforsk hvordan det er å haxe, hvorfor, hvordan, og spesielt Hvor.

 

Last ned movies av Kamper, ESL,CPL,landskamper osv, IKKE fragmovies, du lærer nano av å se på en film av bare gullfrags.

Les forumer, hold deg oppdatert.

 

Som han nevnte, opptimaliser gamingen din. God mus og musematte, helst en CRT skjerm med 100hz, en komportabel stol, som kan reguleres etter høyden på pulten din. Configs, launchoptions osv finner du 100402141 tråder om på 1 søk.

 

Du kommer ikke langt i CS med bare aim, det meste kommer ann på hvordan du leser motstanderens spill, at du forstår spillet, aimen kommer som en bonus.

 

Som en klan kan dere først konsentrere dere om å pracce på: Timing av nades, kjapt lese motstanderens taccs, IKKE trekke fra b1 med en gang kun fordi det er observert 3 stykker på b2, sammarbeid på spots, finn faste spots og eksprimenter med campplasser,hvem skal spotte, hvem flasher hvor, hvor flasher andremann, hva fungerer best? Skal vi flashe høyt å latt fienden komme innpå oss, eller flashe langt å ta dem før de kommer inn på spot? Alt slik skal forhåndsbestemmes for å optimalisere klanen din.

 

 

Nå har jeg sikkert glemt en god del, men du kan tillføye en del av dette til guiden din, sitter på skolen nå så har ikke tid til å skrive noe langt foredrag om dette.. Guide om CS kan det jo skrives en bok om.

 

-Marius2k

Endret av Marius2k
Lenke til kommentar

Det første man må lære seg er hvordan spillet fungerer (basics).

Deretter går du over på lyd, haxing (Men det går vel ikke ann i drittSource.. lol), smarte måter å bevege seg og lignende. Om du har dette i boks er det bare å finne seg mix. Det å mixe er og blir den raskeste måten å bli bedre på!

 

Men jeg vil også legge til at dere IKKE burde satse Source. Source er et spill for drittunger og tøffe fjortiser som liker å slenge dritt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...