Gå til innhold

Antennekabelen som følger med Get-HD boks. Hvor får man tak i den?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en Get HD boks, men har funnet ut at jeg må flytte tven i stuen litt. Derfor blir antenne kabelen som fulgte med Getboksen i minste laget (1,5 meter) Jeg trenger en på 5 meter+. Problemet er at det ikke er vanlig hvit antennekabel, men har en spesiell plugg. Har vært i flere butikker å hørt å de sier Get bruker noe eget. Hvor kan jeg få tak i denne?

 

Håper noen vet en løsning på dette. Takk!

Endret av sir-alex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Brukerveiledningen hos Get viser jo bare en vanlig plugg.

http://get.no/web/images/cms/innhold/kunde...nkel_tilkobling

 

Men dette gjelder kanskje det nye trippel-nettet?

Get driver og legger opp nytt nett, har selv fått oppsigelse og tilbud om tilkobling til det nye. Men de nevner jo ingenting om ny kontakt, og det er plent umulig å få svar på noen spørsmål.

 

Jeg har tydeligvis sånn trippelnett plugg.

Lenke til kommentar
Brukerveiledningen hos Get viser jo bare en vanlig plugg.

http://get.no/web/images/cms/innhold/kunde...nkel_tilkobling

Hvis du forstørrer tegningen på punkt 2a så kan man se at de har prøvd å vise at det er F-plugg inn på boksen.

Har vært borte i et par eksemplarer av denne dekoderen og kabelen som følger med ser ut til å være samme litt tykke kvalitetskoaksen som følger de andre dekoderen fra Get bortsett fra at det er F-plugg inn på boksen.

 

 

Til trådstarter: Kanskje Get kan tilby lenger kabel, eller så har du 2 alternativer. Enten kjøper du en antennekabel i god kvalitet i passende lengde og en overgang til F-plugg (ikke så lett å finne, men fulgte med hvis du hadde det gamle modemet fra Get/Chello). Eller så kjøper du kabel i metervis og en hunn antenneplugg og en twist on F-plugg og lager det selv.

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

OK, jeg misforsto litt. Trodde det var snakk om kontakten i veggen.

Jeg har sett at Get nevner en annen type veggkontakt i forbindelse med telefoni. Men det er plent umulig å få håndfast informasjon fra dem.

 

F-kontakt er vanlig på paraboltunere. Clas Ohlson selger kabel med F-kontakt, men bare i begge ender.

Det er ikke så veldig vanskelig å montere F-kontakt, men pass på å få rett type, avhengig av hvor tykk kabelen er.

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=53251897

Endret av hårek
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Du tenker på den kabelen som er "spiss" og går inn i hd-boxen, ikke sant?

 

Andre enden på den kabelen er "vanlig", og det jeg gjorde var å bruke get sin kabel, sette i en "vanlig" tv kabel av god kvalitet som jeg strakk til uttaket, og med et ekstra strekk på 3 meter merket jeg ingen kvalitetsforskjell på signalene.

 

Må innrømme at jeg ble litt lang i masken når jeg byttet ut pvr med hdpvr og fant ut at kabelen jeg hadde lagt opp ikke passet, men heldigvis har jeg så strek signalstyrke at det ikke ble noe problem med løsningen over, selv om det medførte et par meter ekstra kabel.

Lenke til kommentar

Oppsøk bare servicesenteret(oslo) eller regionskontorene (Buskerud, Stavanger ..) alt ettersom hvor du bor så får du kjøpt kabler på opp til 10meter for 79,-. Husk å få med en f-connector som settes i den enden som skal inn i dekoderen så du kan få skrudd den på gjengefestet bak på dekoderen.

 

Tar du evt. med originalkabelen du fikk med dekoderen, får du byttet ut denne uten ekstra omkostninger.

 

Obs: Unngå å skjøte kabler, samt det å bruke uoriginale kabler. Må du skjøte, kan det godt være at dette funker fint en stund eller hele tiden - men det er ikke ideelt. Med uoriginale (underforstått; Mulig for dårlig kabel) kan risikere at den tar i mot større mengder EM- og FMstøy som i sin tur kan gi problemer med å vise kanalen(e). Skjøter bør teknisksett være ok, men kan nok rammes på tilsvarende måte mht. støy. Pass i det minste på at kabelen er trippelskjermet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...