Gå til innhold

Factions - Empire:Total War


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøysen er virklig interesant land på den tiden, gikk fra å bare være en annen tysk stat til å bli en stormakt, for å så lide et ydmykende nederlag og bli en liten marionett stat for Frankrike for å så ha hele floket sitt reise seg mot Fransk overmakt og bli en stor makt igjen, alt i løpet av ca. 100 år

Lenke til kommentar
Danmark Norge virker jo veldig gøy. Først skal jeg redde flåten unna Nelson. Hvis det ikke går skal jeg ihvertfall greie å passe på Najaden. Gleder meg allerede til å terrorisere resten av Europa med å bli en overlegen sjømakt =D

 

jeg sa det her i en annen tråd, men poster det her også for det passa så bra ;)

 

Leste litt på totalwar.com forumet her om dagen, kom over en diskusjon om hvilken flåter som var de mektigste i verden på 1700-1800 tallet. Ser ut til at noen har funnet bra dokumentert info om dette. England hadde rundt 1800 ca 150 ships of the line. England hadde den mektigste flåten. Ellers ser det ut til at Danmark-Norge hadde 11 ships of the line å var den 6 mektigste sjø nasjonen.

 

He he har faktisk blitt litt Danmark-Norge patriotisk i det siste, ikke "bare" Norsk patriotisk. I følge biografien om Tordenskjold så var nordmenn patriotiske ovenfor Danmark-Norge unionen på denne tiden. Ikke slik som vi lærte på skolen om 400 års natta. Den Dansk-Norske flåten besto også av rundt 70-80% nordmenn, alt fra deksgutter til admiraler.

 

Så for meg er et selvstendig Norge helt unødvendig, blir kjempe fornøyd om vi får muligheten til å spille som Danmark :)

Lenke til kommentar
Det ser ut som det er Danmark-Norge og at Norge ikke er selvstending. Er vi med og er spillbare er det 99% sikkert i union med Danmark

Det stod jo ikke Danmark ved siden av Christiania eller Norge ved siden København, så hvis det hvis begge landene blir regnet som EN faction så er vi i det minste representert =)

Lenke til kommentar
Det ser ut som det er Danmark-Norge og at Norge ikke er selvstending. Er vi med og er spillbare er det 99% sikkert i union med Danmark

Det stod jo ikke Danmark ved siden av Christiania eller Norge ved siden København, så hvis det hvis begge landene blir regnet som EN faction så er vi i det minste representert =)

 

Og så ser det ut som at de har litt forskjellige rødfarger (HÅPER!) :)

Lenke til kommentar

Ser ikke helt vitsen i å håpe på Norge som spillbar nasjon.

Norge var vell bare et lite ingenting som verken sloss noe serlig, eller hadde noe annet å stille opp med ( rett meg viss jeg tar helt feil nå ! )

 

Empire skal vell bare inneholde 10 - 12 spillbare land og da vil jeg tro og håpe at de tar med kremen av iskremen og ikke noen miniputt nasjoner.

 

 

Selfølgeli hadde det vært gøy og sett vårt kjære Norge i verdens beste spillserie, men jeg ser liksom ikke en logisk grunn for at de skulle vært med.

Lenke til kommentar
Det er vel bare at vi kan velge mellom 10 nasjoner fra starten av, også kan vi lokke opp flere etter hvert. Hvis ikke så kommer noen modder til å gjøre det. Det som er gøy og bra med at vi kan være små, ubetydlige nasjoner er at vi kan gjøre de store og ta over verden.

 

Jeg håper at det blir sånn at du starer med kun en nasjon. Så unlocker du kun de landene du klarer å erobre. Ikke sånn som i Medivel der du får alle nasjonene etter at du har fulført spillet.

Lenke til kommentar
Her en ny trailer for Empire og hvis dere tar pause på akkurat 0:38 kan dere definitivt se at det står "Norway, Christiania" så det kan vi vel si at Norge har blitt bekreftet som en faction? men play-able for vi nok ikke vite før release.

 

http://pc.ign.com/dor/objects/958390/empir...er5_011409.html

Tror nok at "Norway" bare indikerer regionen. Står blant annet "Milan, Lombardy" der. Tror neppe at Lombardia er en spillbar nasjon :p

Lenke til kommentar
Her en ny trailer for Empire og hvis dere tar pause på akkurat 0:38 kan dere definitivt se at det står "Norway, Christiania" så det kan vi vel si at Norge har blitt bekreftet som en faction? men play-able for vi nok ikke vite før release.

 

http://pc.ign.com/dor/objects/958390/empir...er5_011409.html

Tror nok at "Norway" bare indikerer regionen. Står blant annet "Milan, Lombardy" der. Tror neppe at Lombardia er en spillbar nasjon :p

 

Tror egentlig det samme selv, men vi kan forsatt håpe at Norge kan løsrive seg tilslutt :)

Endret av CThomassen
Lenke til kommentar
Jeg håper at det blir sånn at du starer med kun en nasjon. Så unlocker du kun de landene du klarer å erobre. Ikke sånn som i Medivel der du får alle nasjonene etter at du har fulført spillet.

Men som sagt tidligere så er det sannsynligvis bare å endre på en tekstfil, så kan du velge of vrake slik det passer deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...