Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Varmeapparat vifte Mazda 626 kun en hastighet


chAngES

Anbefalte innlegg

Hei Godtfolk.

 

Har fått et problem med min Mazda 626 2.0i 1990

Varmapparatet virker nå bare på full hastighet. Di andre hastighetene har sluttet å virke etter tur og orden.

Lurer på om dette kan være feil i bryteren, eller om det mest sannsynlig er selve virfta det er noe feil med.

 

Håper på godt svar

 

chAngES

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei Godtfolk.

 

Har fått et problem med min Mazda 626 2.0i 1990

Varmapparatet virker nå bare på full hastighet. Di andre hastighetene har sluttet å virke etter tur og orden.

Lurer på om dette kan være feil i bryteren, eller om det mest sannsynlig er selve virfta det er noe feil med.

 

Håper på godt svar

 

chAngES

 

Det kan være enten bryteren som justerer viftehastigheten, men mest sansynlig så er det motstanden som sitter ved viftemotoren, den har en lei tendens til å ryke, pleier ofte å sitte ved viftemotoren og der som ledningsstikken går inn i vifta, den stikken er som regel skrudd fast med ett par skruer og er forsåvidt lett og enkel å bytte, koster heller ikke mange kronene, eventuelt kan den kjøpes billigere hos en lokal høgger

Lenke til kommentar

Ja, har også forstått det slik at det er motstanden som er gåen.

Men er usikker på om den sitter bak bryterpanelet eller om den sitter ved viftemotoren.

Prøvde å løsne bryterpanelet, men det hang sånn fast i stagene for spjellene, turde ikke å bryte for mye..

 

Fint om noen vet hvor motstanden på Mazda'en.

 

chAngES

Lenke til kommentar

Hei, Jeg har en mazda 626 1992 modell, der sitter vifte og motstand til varmeapperatet på passasjersiden innunder hanskerommet, du må legge deg på gulvet og fjerne dekslet som sitter innunder hanskerommet, også kommer det til syne. Da sitter resistoren montert ved siden av motoren. Mest sansynlig er det en eller flere av spolene der som har røket. bare å skru den ut og bytte den.

 

Lxx

Lenke til kommentar
Hei, Jeg har en mazda 626 1992 modell, der sitter vifte og motstand til varmeapperatet på passasjersiden innunder hanskerommet, du må legge deg på gulvet og fjerne dekslet som sitter innunder hanskerommet, også kommer det til syne. Da sitter resistoren montert ved siden av motoren. Mest sansynlig er det en eller flere av spolene der som har røket. bare å skru den ut og bytte den.

 

Lxx

 

Til informasjon så var problemet motstanden.

Kjøpte en brukt på hoggeri, denne hadde også to defekte "spiraler", så vifta fungerte heller ikke som den skulle, men virket nå på trinn 3 og 4.

Har solgt bilen, så problemet er ikke lengre mitt ;)

 

Takk for svarene som har kommet.

 

chAngES

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...