Gå til innhold

Ny TV idag 1:1 pixel mapping.


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe TV idag og lurer litt på:

Samsung 46" LCD-TV LE46A656 1920 x 1080 Full-HD,4xHDMI,50000:1,100Hz 13.000,-

eller

Sony Bravia 46" LCD-TV KDL-46W4500 1920 x 1080 Full-HD,3xHDMI,50000:1,100hz 15.000,-

 

Skal bruke den til film via HTPC.

Har begge disse 1:1 mapping? Ser jo ut som det er mye forskjelige formeninger om det. Jeg vil gjeren ha best mulig bilde i TV, prossesering vil jeg gjøre i PC. Må ha 1080P. Hva med plasma? Har konto på Norek så hold dere eventuelt innen komplett sitt utvalg.

 

Tar gjerne imot andre anbefalinger. (plasma?)

 

Vil helst handle idag....

 

Alle tips tas imot med kjempe takk! Eventuelt ring meg på 91198999

Endret av larva78
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begge støtter 1:1 pixelmapping.

Av de to hadde jeg valgt Samsungen siden den er billigere og Sony har et kjent problem med clouding (ugjevnt baklys) på den aktuelle modellen. Utenom det er det ganske små preferanser som skiller dem.

 

Om du er villig til å legge til litt er Samsungs 7-serie absolutt beste TVen under 50" - uansett teknologi.

http://www.avshop.no/PartDetail.aspx?q=p:10505570

Lenke til kommentar
Begge støtter 1:1 pixelmapping.

Av de to hadde jeg valgt Samsungen siden den er billigere og Sony har et kjent problem med clouding (ugjevnt baklys) på den aktuelle modellen. Utenom det er det ganske små preferanser som skiller dem.

 

Om du er villig til å legge til litt er Samsungs 7-serie absolutt beste TVen under 50" - uansett teknologi.

http://www.avshop.no/PartDetail.aspx?q=p:10505570

Takk for svar! Ble til at jeg kjøpte Sony'en før jeg leste dette. Ser faktisk ugjevnt baklys som du nevnte. Er det noe mulighet for å få det vekk?

Kjenner at jeg burde kanskje gått for 7 serien.... Nå som det er gjort burde jeg vær glad og ikke bruke tiden på å angre. Det er jo bare borkastet energi. Syns TV'n er pen å se på og gir et fint bilde.

Noen som vet hvor jeg får tak i Dispalyport til HDMI? Eller Dispalyport til DVI?

Lenke til kommentar

Sony hevder at mye av cloudingen skal forsvinne etter ca 50 brukstimer, men på forum rundt forbi er det mange som hevder motsatt. Cloudingen vil bli mindre synlig om du justerer ned bakgrunnsbelysningen.

 

Siste alternativ blir å forhøre seg med Komplett(?) om det er en garantisak. Eventuelt kan du benytte deg av angrefristen. På den måten har du også mulighet til å gå for 7-serien om du ønsker det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...