Gå til innhold

Blir dette en bra 'grønn' pc?


Anbefalte innlegg

Jeg ble litt inspirert av en artikkel jeg leset og bestemte meg for å sette sammen en pc som har bra ytelse, er stille og miljøvennlig. Den skal brukes til vanlig lett bruk (surfing, epost osv), noen få utvalgte spill og kanskje litt videoredigering.

 

Den kommer sannsynligvis aldri til å bli overklokket, ulike former for 'bling' er også helt uaktuelt.

 

 

Her er den originale artikkelen, de har(i følge seg selv) laget en pc i krysningspunktet mellom bra ytelse, lav støy og lav effekt/generell miljøvennlighet.

http://www.extremetech.com/article2/0,2845...2129TX1K0000532

 

Og her er min huskeliste hos komplett:

365821 AMD Athlon 5600+ 2,9GHz, Socket AM2, 65W, Boxed m/vifte

354717 Antec Three Hundred 140mm Fan (Without PSU)

361774 Asus M3A78-EM, AMD 780G+SB700, m-ATX, Socket-AM2+, DDR2, VGA, PCI-Ex(2.0)x16

311384 Chieftec Strømforsyning ATX 400W, 120mm Vifte, A-PFC, 2xSATA, PCI-E, 20/24pin

312054 Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's

330703 Microsoft Windows Vista Home Premium Nor SP1,OEM,DVD 32bit

344274 Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7200S, 20x, SATA, Black, bulk

346125 Western Digital Caviar GP 500GB SATA2, 16MB 7200RPM

 

Jeg er litt usikker på hva det innebygde skjermkortet klarer men hvis det er for svakt til å dra rundt TES4:Oblivion så kan jeg vurdere å slenge på et ATI 4830/4850 basert kort.

 

 

Noen innvendinger/kommentarer?

 

Edit: Her er handlevognen min...byttet ut PSU og RAM...

https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=85947

Endret av Kahuna
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for kommentaren. :)

 

Antec sonata III virker som et fornuftig valg, det koster en 100-lapp mer men da blir strømforsyningen et hakk eller to hvassere også. Er det andre grunner til at du foretrekker det kabinettet?

 

Ikke like sikker på et 790GX-kort. Det ser ikke ut til å være så veldig godt utvalg av dem og det jeg har plukket ut allerede skal jo ha hybrid crossfirex.

Lenke til kommentar

Da har jeg fyrt avgårde en bestilling til multicom.

 

I forhold til første posten har jeg byttet ut kabinett/PSU med en antec sonata III, kjøpt en litt større HD (700GB, ellers samme modell/merke), og byttet ut dvd-brenneren med 'broren' AD-7203S som støtter labelflash (som jeg sikkert aldri kommer til å bruke men det tar jeg ikke så tungt, det er jo gratis :p )

 

Også slang jeg med et 16GB SDHC-kort til min eee, så jeg kan få med nesten all musikken min på tur. ;)

 

 

 

Edit: Prisen ble 5071 inkl frakt og oppkrav.

Endret av Kahuna
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...