Gå til innhold

Blåbær er jo sunt, men til hvilken pris?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

som regel er det veldig dyrt for blåbærekstrakt. ikke uvanlig at det koster 100 kr for en liten eske med to brett.

 

men hvis du er glad i livet ditt bør du ta det med i din daglige diett. det er så mange helsegevinster ved inntak av blåbær over tid.

 

Da håkon lie ble 103 år ble han intervjuet i redaksjon 1, og så ble han spurt hva som var nøkkelen til et så langt liv. hans eneste svar var: 1 kopp blåbær hver dag. he-he.

 

hvis du kjøper denne http://www.proteinfabrikken.no/aspx/produk....aspx?plid=3856 vitaminpakken så får du med vitaminer, mineraler, blåbærekstrakt, omega3 og laktoferin i ett og samme. men hvis du har tenkt å bruke det i lengden så kjøp 25% rabatt kortet sånn at du sparer 100 kr hver gang du handler den.

 

eller hvis du bare vil ha blåbærekstrakt så finner du også det i butikken, tror det koster 99 kr for en boks.

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker blåbæren fersk. Derfor kjøper jeg frosne blåbær og tiner de ned, slik at jeg kan ta de med i smoothiene mine. Men en pose blåbær koster jo opp mot 30 kr og den varer vel kanskje i ca. 3-4 dager? Det er jo helt sykt! He he :p

Jeg ønsker ikke å benytte meg av blåbærekstrakter i form av piller o.l. Liker det best naturlig.

 

Ettersom det er så dyrt i Norge, tenkte jeg at det kanskje var billigere å kjøpe i Sverige eller noe?

 

Er det forresten like mye antioksidanter i frosne blåbær, som i nyplukkede?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hei,

 

 

Lei av å betale de stive prisene i matbutikken for en pose frosne blåbær. Derfor lurer jeg på om noen vet hvor man kan kjøpe blåbær billig? Skal til Sverige nå til helga, har de noe der?

 

Takk.

 

 

Hei!

 

Mange kjøper sjokkfryste blåbær i butikken. Av de jeg har kjøpt så har det ikke vært den ekte vilt voksende blåbæren med mye fargestoff. (er mange varianter) En del kjøper blåbær i pilleform, ekstrakter osv osv. Da er det ikke lenger snakk om "hel-mat", men et kjemisk prossesert stoff. Og det er vel ikke noe menneskene har lykkes med veldig godt? I helmat er det snakk om hel mat, fordi alle bestandelene virker sammen!! Man kan ikke bare ta ut en liten ting, og tilsette noe annet og tro det er like bra som det naturen har brukt millioner av år på å lage.

 

Jeg pleier å plukke fryseren full med blåbær da jeg har et område på gården med blåbær. Det er ikke snakk om mye, men jeg kan selge noe billig til noen få stykker til høsten eventuelt. mailen min er ibuxgel(a)gmail(dot)com

Endret av VVTi
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
  • 2 uker senere...

Vil absolutt anbefale Blåbær som kosttilskudd når det er mye mer antikosidanter i blåbærkapsler enn i frosne blåbær.

 

Synes apoteket/helsekostbutikkene tar for godt betalt så jeg kjøper min blåbær fra norskhelse.net

-De leverer for halve prisen av hva apoteket tar.

 

Er dette reklame for egen bedrift?

Lenke til kommentar

Kjøpe blåbær?

 

Det gjør nesten aldri jeg,er jo fullt av bare blåbær i skogen her til lands.

Plukka vel litt over 10 liter på en tur i fjor,har enda masse igjen i fryseren.

 

Naturen ligger jo bare der,men hvis man ikke vil høste av naturen så gjør jo noen andre det mot god betaling..

 

Forøvrig kjøpt blåbær i Sverige,og mener at jeg betalte 25 kroner for 250g frosne i fjor vår.

 

Ble usikker på prisen,men fant det her:

 

https://www.handla24.se/orebro/c-291-frysta-frukter-och-br.aspx

Endret av sykkeliten
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...