Gå til innhold

Vista bruker alt for mye minne ved tunge operasjoner


Pasient

Anbefalte innlegg

Problemet er som følger:

 

Når jeg bruker pcen til helt normale ting og feks innstallering av små program osv, så ligger minnebruken innenfor normalen 1-1,5 GB. Men med engang jeg skal innstallere noe stort, feks Call of Duty, så spretter minnebruken opp i 3,9 og pcen blir søppeltreg.

 

Tror den jævla pcen har brukt 1 time på og innstallere COD: World At War nå. Var samme med COD 4 og alle andre spill jeg har innstallert.

 

Når maskinen kjører windows update eller noe annet "tungt" merker jeg ikke noe. Det er kun ved innstallasjon av store programmer jeg har merket dette.

 

Minnebruken går heller ikke ned når operasjonen er ferdig. Den bare holder seg på 3,9GB helt til jeg rebooter.

 

Maskinvare:

 

ASUS M2N-SLI

AMD X2 2,9 GHZ

4 GB DDR2 PC533

2x Maxtor 500 i RAID (Striping)

2x Maxtor 250 i RAID (Striping)

Windows Vista Ultimate X64

 

Windows er innstallert på en 30 GB partisjon på det nyeste og raskeste raidet (1 TB raidet), og alt av spill og programmer blir innstalert på det andre raidet (500GB raidet). Det andre raidet er ikke noe sinke det heller, men ikke fult så raskt som 1TB raidet. Dette merkes spesielt ved unraring av diverse ting.

 

Har deaktivert SuperFetch, kjørt windows update og har et rent system (Eset smart security, Spybot og Ad-aware).

 

Noen som har peiling? For jeg er tom for ideer nå.

 

Takker for svar :)

Endret av Pasient
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...