Gå til innhold

Dialogboksene er for store for skjermen min


Kahuna

Anbefalte innlegg

Jeg har en maskin med ganske liten skjerm( 7" i 800*480) og litt for ofte dukker det opp dialogbokser som er så store at deler av dem er skjult. Å flytte dem med 'alt'+museflytt funker ikke fordi boksene 'stanger' i taskbaren på toppen av skjermen. Hvordan slår jeg av denne svært irriterende begrensningen så jeg kan flytte boksene dit jeg vil?

 

Jeg bruker ubuntu 8.10 med adams kernel på en eeepc 701.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har det seg altså sånn at på den dialogboksen der så er 'godkjenn'-knappen skjult under nedre del av skjermen, så selv om jeg skulle gjettet meg til at denne artige effekten hørte hjemme under 'visual effects' ville jeg ikke få aktivert valget sånn uten videre...

 

 

Jeg fant forøvrig ut hvordan jeg løser det i et terminalvindu:

gconftool-2 --type bool --set /apps/compiz/plugins/move/allscreens/options/constrain_y 0

 

Lett som en plett. :dremel:

Lenke til kommentar
Nå har det seg altså sånn at på den dialogboksen der så er 'godkjenn'-knappen skjult under nedre del av skjermen, så selv om jeg skulle gjettet meg til at denne artige effekten hørte hjemme under 'visual effects' ville jeg ikke få aktivert valget sånn uten videre...

 

 

Jeg fant forøvrig ut hvordan jeg løser det i et terminalvindu:

gconftool-2 --type bool --set /apps/compiz/plugins/move/allscreens/options/constrain_y 0

 

Lett som en plett. :dremel:

 

Har hatt litt problemer med dette i Ubuntu på min EEE. Kjører du den kommandoen fra oppstart/innlogging og dermed unngår slike irriterende problemer?

Lenke til kommentar
Nei, du kjører den 1 gang, så oppdaterer den "gnome-registeret", og den blir stående slik til du endrer den. Eller du kan deaktivere Visuelle Effekter helt - mitt valg.

 

Takk for svar. Da prøver jeg den løsningen og håper det fikser det for meg også :)

 

Lenge siden jeg har brukt noe annet enn WM alene. Så akkurat nå er det litt morsomt igjen. Men deaktiverer det nok om kort tid. Gjør ingen spesiell nytte (foruten og imponere Windows brukere :p ) og drar bare unødvenidg maskinressurser.

Lenke til kommentar
Nei, du kjører den 1 gang, så oppdaterer den "gnome-registeret", og den blir stående slik til du endrer den. Eller du kan deaktivere Visuelle Effekter helt - mitt valg.

Med min lille skjerm har jeg ikke noe valg, jeg *må* kjøre den kommandoen. Først etter at jeg har kjørt den kan jeg deaktivere visuelle effekter på 'vanlig' måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...