Gå til innhold

Matematikk regelbok/elevbok!


Anbefalte innlegg

Har sett en najs 32" flatscreen som jeg har prøvd å overtale fadern til å kjøpe i en uke nå, og til slutt greide jeg å overtale han, men han stilte et krav, og det var at han kjøpte ikke tv'en før jeg lagde ei skikkelig regelbok i matte! *host* ARBEID :o

 

Tenkte jeg skulle bruke Office XP, men formelredigeringa i word er litt tungvin å bruke syns jeg. Og vet ikke helt hvordan jeg skal greie å tegne/konstruere alt mulig dritt, så derfor lurer jeg på følgende:

 

Finst det et fifft program til å lage regelbok i matematikk med? Likninger, geometri etc.

 

Skal skrive inn en del sammendrag fra matteboka. (Kopiering er ikke aktuelt)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du bruker word (office xp) så har du tilgjengelig et program som microsoft formelredigering 3.0.

Finnes i sett inn menyen, under objekt. Hvis du ikke har det der, kan du installere det fra office cden.

Programmet er veldig godt egnet til å lage formelhefter etc.

Lenke til kommentar

Er jo formelredigering jeg brukte til Word da (var det jeg synst var tungvint, og ja jeg vet at det går an å legge snarvei på verktøylinjen)

 

Prøvde Mathtype som en fyr anbefalte her oppe en plass og det ser ut til å funke bra på likninger og litt tabell, men skulle hatt noe til geometri, grafer og sånn. Skal prøve LateX eller hva det het som også ble anbefalt :)

 

Om det er noe flere programmer som går an å bruke, kom med de :)

 

Men ihvertfall takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Eh...jeg tror boken må være egenprodusert. Altså, det ikke er lov å bruke data eller kopiere. Må skrives for hånd.

 

Slik er det på min skole.... :(

 

Sånn er det i hele Oslo. Det mener vaffal _alle_ lærerene våre. MÅ være din egen håndskrift.

 

Yep, det er riktig. Absolutt helt idiotisk, men sånn er det.

Lenke til kommentar

Vi kjøper da en regelbok i samme butikken hvor vi kjøper alle andre mattebøkene, og denne er da lov til å ha med seg på prøver og eksamener osv. Ikke alt er med, men det aller meste er. Resten kan vi bare føre inn selv underveis. Fungerer utmerket (vgs :) )

Lenke til kommentar

Er det formlene som er for heavye, er det formelredigeringen som er for vanskelig?

Har selv studert matematikk og fysikk og brukte stort sett formelredigeringen i word. Alternativet var å bruke mathlab, men programmet koster flesk.

Fortell litt mer om hvilke formler du skal ha, og på hvilket nivå matematikk du er på, så blir det kanskje litt enklere.

:smile:

Lenke til kommentar
Vi kjøper da en regelbok i samme butikken hvor vi kjøper alle andre mattebøkene, og denne er da lov til å ha med seg på prøver og eksamener osv. Ikke alt er med, men det aller meste er. Resten kan vi bare føre inn selv underveis. Fungerer utmerket (vgs :) )

 

denne pluss en egenprodusert kan du ta med deg, gjør ikke noe at du har skrevet av men det må være for hånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...