Gå til innhold

Anbefal meg noen forhistoriske krigsfilmer

haswonit

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med den 13th Warrior? Antonio Banderas versus vår egen Dennis Storhøi! Ingen kjempesak, men morro for oss selvelskende nordmenn.

Ellers har vi klassikeren Braveheart og den heller middelmådige King Arthur, men sistnevnte har heldigvis med Clive Owen.

Skrevet

Braveheart er jo klassiker ja, glemte den.. King Arthur var vel OK. 13th warrior har jeg aldri sett. Fått litt dårlig kritikk på imdb da?

Skrevet
13th warrior har jeg aldri sett. Fått litt dårlig kritikk på imdb da?

Ikke bry deg om IMDB. De har ikke tatt med den norske faktoren her.

Og filmen mangler litt hollywoodsk, derfor :roll:

For min del digger jeg filmen!!!Anbefales...

Skrevet

vill du har forhistoriske eller historiske, forhistorie er før mennesklig historie startet altså mens vi løp rundt nakene og drepte mamuter.

men de fleste flimer som ligner på de filmene du likte er alt nevnt

du har jo også The Messenger: The Story of Joan of Arc som viser krig ca. 200 år etter kingdom of heaven

The Last Samurai med Cruise'rn bør jo også funke. Har ikke sett den på år og dag, men mener å huske at filmen var nemmlig.

den passer jo ikke helt inn, filmer viser en krig fra 1870 tallet,

Skrevet (endret)

Jojo, men som du sier er begrepet forhistorisk helt feil i forhold til det han spør om, så da bare slengte jeg ut en film hvor de løper rundt i store slag med sverd og sånn.

Men motstanderen hadde kanskje kuler og krutt i The Last Samurai? Lenge siden jeg har sett den...

Endret av DoktorBacon
Skrevet (endret)

Ja, du har rett. Brukte begrepet forhistorisk fremfor historisk, pga at historisk dekker jo alt fra Kleopatra til Bush.

edit: "Eldre historie" funker vel bedre.

Endret av JonasE
Skrevet

ja eldre histore funker greit, så lenge man ikke følger skolepensum, da eldrehistore slutter i 1850 noe som er litt vel sent for det du vil ha.

du kan jo også prøve å se serien Rome, ikke så mye krig i den, men du kan jo prøve å se

Skrevet

viss du vil se litt nyere ting, kan du prøve waterloo kjempe stort slag i den filmen,

du har også de tre muskiterer, mye fekting og slikt i den, samme med man in the iron mask.

så har du the alamo fra 2004, som har yndlings slaget mitt i film, men den viser slag fra 1830 så da kan det være litt for nytt og ikke nok sverd og slikt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...