Gå til innhold

explorer.exe ruser på 90%


Anbefalte innlegg

I det siste har jeg hatt ett problem med att explorer.exe kjører i 70-90% ved filflytting fra C til D mappen. Har renset maskinen for støv med kompressluft og bruker tidvis zalman laptopkjøler (til en billigere Fujitsu Siemens maskin), uten at jeg kjører tunge programmer. Ellers når den ikke flytter filer, ligger den på ca. 10-20% og dette antydes ikke engang i oppgavebehandling. Har gått gjennom med Spybot, Ad-Aware og Combofix uten at dette ser ut til å hjelpe.

 

Noen som har forslag på en løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en Flytting kan kreve en del vis du flytter over mange ting samtidig. Eks 10 vinduer med 4-5 Gb.

men allikevel, så var det litt mye. Men har du sjekket task manager - processes på hva som gjør så den suser sånn. eks RLTscn(Real Time scan) drar noe jævlig hos oss på jobb av å til. bare fjerner den, så er det fri flyt hos oss. Så kan jo eventuelt ta deg en titt der;)

Lenke til kommentar
av sin egen varme ? :p hvor høyt er det snakk om da ?

men ruser den seg opp når du skal inn på en mappe ?

 

Faktisk så kjører explorer.exe konstant på 50%+ av CPU, og jeg har prøvd det meste av teknikker. Dvs. Combofix, Hijakthis, sletting av Comodo Firewall (problemet kom samtidlig som oppdateringen av brannmuren) og gjennoppretting til ett tidligere stadium. Og NADA funket!

 

Ang. det med varmen; Det var kun ment som ett billedlig eksempel. Det er mer temperaturen på humøret mitt som når kokepunktet!

Lenke til kommentar
ahh.. i see.

har prøvd en del da. kan jo hende du har en stor lagg i windows. hadde det selv for noen år siden. måtte formatere den 2 ganger på rad før den kom seg på bena igjen. å da rusa den seg i ca 30 min. etter de 30 min så var det bare bruke den.

 

Men kunne jo eventuelt ha formatert den da.

 

Har du da tips på hvordan jeg får lagt opp en sikkerhetskopi på ekstern harddisk når ikke explorer.exe kjører perfekt? Har prøvd med ny brukerkonto, og det gikk fint til jeg skulle legge noe fra den gamle kontoen til D-harddisken. Fungerer forøvrig fint i sikkerhetsmodus da.

 

Secondarykid

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Syntes at denne posten kan komme opp som ett tema igjen. Som alle kan se har denne tråden pågått en stund i samsvar med problemet! Har prøvd meg fram i forumet til Itpro (se link under) etter at det tråden døde ut her!

 

Hvis det er flere som kan hjelpe meg videre så har det vært fint!

Har prøvd meg frem med combofix, process explorer o.l. program, men synes ikke at jeg kommer noen vei med unntak av det kanskje kan ligge i noen kodeker som jeg ikke får fjernet.

 

http://itpro.no/supportforum/index.php?showtopic=67319

 

Secondarykid

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...