Gå til innhold

VGA kabel til xbox 360


MacLovin

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe en VGA kabel til xbox 360'en min fordi jeg er ganske ofte på LAN og det ville vært fint å slippe å drasse på TV'en og i stedet bruke en dataskjerm.

 

Jeg har ikke hdmi utgang på xbox'en.

 

Er det bra eller dårlig med VGA?

Har det noe å si hva den koster? denne f.eks koster bare 195kr. tror dere den er bra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ver litt obs på at uoffisielle kabler kan medføre ghosting, var snakk om slikt tilbake i tid ihvertfall.

 

Har forøvrig ein offisielle MS kabel som eg tidligere brukte, den fungerte ypperlig til sitt formål ihvertfall.

 

Ikke for å være NOOB, men er ikke ghosting vist en sniktitter på din skjerm?

hvordan kan en kabel medføre sniktitting?

 

Hva er ghosting? hvis jeg har feil

Lenke til kommentar
Kjøp gjerne VGA-kabel! Nest etter HDMI er det VGA som gir best bilde, bedre enn komponent fordi VGA har separat H og V sync mens komponent kjører SoG (Sync on Green). Bruker VGA-kabel på 360en på jobb, som er koblet til en 22" wide-screenskjerm, fungerer strålende.

 

Helt enig! Spiller med VGA på 22" selv, ser fantastisk ut :-)

Lenke til kommentar

Hsync & Vsync er horisontal og vertikal synkronisering av bildestrømmen. Det sikrer at 360 og TV er enige om hvilket bilde som skal vises og at ikke framebufferen i 360en sender ut et nytt bilde før TVen er ferdig med å tegne det forrige. Hvis det skjer vil du oppleve en effekt som kalles page tearing. Separat h- og vsync gir et litt klarere bilde enn SoG eller SoL.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...