Gå til innhold

Antivirus i ubuntu 8.10 *LØST*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PGA driver modelen og de tusen øyne har ikke Ubuntu noen direkte svakhet.

Dessuten støtter ikke Linux Windows virus som oversvømmer PC verdenen. Med mindre du bruker sudo på Wine eller noe og emulerer viruset :p

 

Får å si det sånn, du trenger "kanskje" en brannmur. Men du trenger ikke antivirus fordi de 20 virusene som er skrevet til Linux er for det meste godt forsikret seg mot.

Lenke til kommentar
PGA driver modelen og de tusen øyne har ikke Ubuntu noen direkte svakhet.

Dessuten støtter ikke Linux Windows virus som oversvømmer PC verdenen. Med mindre du bruker sudo på Wine eller noe og emulerer viruset :p

 

Får å si det sånn, du trenger "kanskje" en brannmur. Men du trenger ikke antivirus fordi de 20 virusene som er skrevet til Linux er for det meste godt forsikret seg mot.

Hva mener du med oversvømmmer?

Lenke til kommentar
Jeg snakker ikke om å "kjøre" filene. Men at virusene som allerede ligger i fila, vil alltid være der til den dagen en Windows bruker starter programmet. Om da Linux brukeren hadde at et AV, så ville han merket at det var et virus i fila, og hindret kompisen fra å starte exefila.

Tar jeg feil?

 

Birger :)

Nei, det stemmer et. i et miljø med både linux og windows er det lurt å installere f.eks. ClamAV som hindrer windows-virus å bli delt via linux
Lenke til kommentar
Hmm, var akkurat det jeg mente.

Har lagt inn ClamAV i Arch, men må jeg legge til et sepereat GUI og oppdatere det på en rar måte?

 

Birger :)

Det oppdaterer segselv (se /var/log/clamupdate.log)(?). Eneste er at 0.94-versjonen ikke er lagt inn i repos enda, men kun 0.92.

Om den blir det vet jeg ikke. jeg orker ihvertfall ikke å oppdatere den med tarballs

Endret av Demantios
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...