Gå til innhold

Har bare den ene høyttaleren, som ikke har strømtilførsel :(


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg hadde opprinnelig 2 høttalere, men dene ene som hadde ledet strømmen videre til den andre er helt ødelagt, så derfor bruker jeg ikke høyttaleren! :(

Strømmen ble ledet via en kabel som heter Speaker Wire (eller noe sånt på engelsk :tease: ) og blir koblet til på den andre høyttaleren ved hjelp av disse

 

Så det jeg lurte på var om noen viste hva jeg kunne gjøre for å bruke denne høyttaleren igjen? :)

 

Takker for alle svar!! :D

Endret av Arjun Sivapalan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har én forsterker og to høyttalere?!

 

ække det ganske vanlig da? ;)

 

Normalt sett så blir høytalere koblett med hver sin kabel til forsterkeren.

Hvordan anlegg er det du har?

 

mange "pc-anlegg" som er lagd slik.

 

 

 

on-topic: hva er det som er ødelagt/galt? skjønner at den ene høytalern ikke funker. men hvorfor? finni ut det? er det koblinga?

 

test den kabelen som funker på begge høytalere.

Lenke til kommentar

Fant ut at det enkleste var å kjøpe et par billige høyttalere med de to røde/svarte kabelene. Så jeg kunne kaste den ene av de nye høyttalerne og bruke min gamle slik at den fikk strøm via den nye høyttaleren. Hvis dere skjønte :p

 

Forresten, noen som vet om billige høyttalere med den rød/svart ledningen? :innocent:

Endret av Ola92
Lenke til kommentar

Har du ikke nettopp kjøpt to billige høyttalere med "de to røde/svarte kablene"?:p

Hvis det er ordinære høyttalere (og ikke aktive med egen strømkabel) er det bare helt vanlige høyttalerkabler du trenger, de trenger ikke være rød og svart.

Og siden slike rød/svart-kablene som oftest er veldig tynne(?) kan du heller bare spørre etter helt vanlige høyttalerkabler på nærmeste elektronikksjappe, så tror jeg du skal få noe som funker :)

Lenke til kommentar

humm jeg tror du har koblet riv ruskende galt her .

 

du har forsterker , hvilken ?

 

du har vanlinge høytalere , men terminaler bak ( + - ) ?

 

hvis du har normale produkter kobler du en ledning fra forsterkeren til høytaler nr 1 og en ledning fra forsterkeren til høytaler nr 2 , Ikke fra forsterkeren til til høytaler nr1 til høytaler nr2 .

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...