Gå til innhold

Hjelp! Skal bestille iPhone men fra hvor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er da bare å google litt å se rundt. Og altså, funker ikke telefonen fra norge med telenor, gjør ikke en telefon fra utlandet det heller;) Er bare å låse den opp uansett(om det går med 2G?).

 

Anyways, jeg vet forsåvidt ikke noe spesifikk.

Iphone er heller ikke noe jeg kan, så jeg skal ikke uttale meg så mye på dette området.

Lenke til kommentar

Chainman: når du ikke har noe å komme med, kan du ikke like gjerne la være å svare? :-)

 

Trådstarter: du vil altså kjøpe deg en iPhone 2G. Betyr det andre generasjons iPhone eller betyr det at du vil ha en iPhone uten 3G?

 

1. generasjons iPhone (ikke 3G).

Kjøpes enkelt fra Norge eller utlandet. Kan ikke kjøpes ny nå lenger, så du må kjøpe brukt. Operatørlås kan fjernes ved hjelp av programvare som du enkelt finner på forumet på www.ipod1.no. Når operatørlåsen er fjernet kan du bruke telefonen med alle operatører/sim-kort.

 

2. generasjons iPhone (med 3G).

Kan kjøpes i Norge og i utlandet. OBS! Operatørlåsen kan ikke fjernes på disse telefonene!. For å låse opp telefonen må du per i dag enten ha kode fra operatøren eller du må bruke en ekstra brikke som du legger utenpå SIM-kortet for å "fake" hvilken operatør du bruker. Disse kortene er p.t. ikke stabile.

 

Den enkleste måten å skaffe seg en operatørfri 2. generasjons iPhone (med 3G) er å kjøpe den med abonnement fra NetCom for så å si opp dette abonnementet med en gang. Da får du en totalpris på ca 4500 kroner og NetCom gir deg låsekoden med en gang. Det er ikke noe poeng i å kjøpe disse fra utlandet.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
snip

 

Liten korrigering, det eksisterer ingen koder som låser opp iPhones. Når du sier opp bindingen til Netcom, så legges imei-nummeret inn i Apple sitt aktiveringssystem og flagger telefonen din som operatørfri. Du kjører en gjenoppretting i iTunes og den låses opp.

 

Og iPhone 3G 8 gb får du for 4200 kroner ferdig opplåst, mens 16 gb versjonen vil koste 5088 kroner ferdig opplåst.

 

Ellers fin oversikt. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kunne du forklart litt nærmere hvordan eg skal gå frem for å få den til 4200,-.

Bare til å kjøpe mobilen, finne billigste abbonement, og så si opp abbonementet med en gang.

Går dette ann å gjøres "i ett" i butikken ?

 

Kan ikke gjøres "i ett" i butikken.

 

Du kjøper iPhone 8 gb med binding til Netcom iTalk Small for 1399 kroner.

 

Like etterpå kontakter du Netcom på 05050 og sier opp abonnementet. Da vil du bli belastet et bruddgebyr på 2400 kroner og en månedsavgift for iTalk Small 399 kroner. Din iPhone kan nå gjenopprettes i iTunes og blir operatørfri. Bruddbegyr og en stykk månedsavgift kommer på faktura etter noen uker.

 

Totalpris blir da 4198 kroner.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Slenger meg med i tråden jeg..

 

Er det da slik at hvis man kjøper iphone 3g hos netcom med italk large, hvor prisen på telefonen da blir 1 krone, så kan man da komme unna med en totalpris på:

 

Pris telefon+En månedsavgift+Bruddgebyr = 1+1099+2400 = 3500 kroner

 

???? Eller gjelder det et annet bruddgebyr på italk large?? Noen som vet? Isåfall er det jo enda billigere enn å kjøpe den med italk small mener jeg..

Lenke til kommentar
Kunne du forklart litt nærmere hvordan eg skal gå frem for å få den til 4200,-.

Bare til å kjøpe mobilen, finne billigste abbonement, og så si opp abbonementet med en gang.

Går dette ann å gjøres "i ett" i butikken ?

 

Kan ikke gjøres "i ett" i butikken.

 

Du kjøper iPhone 8 gb med binding til Netcom iTalk Small for 1399 kroner.

 

Like etterpå kontakter du Netcom på 05050 og sier opp abonnementet. Da vil du bli belastet et bruddgebyr på 2400 kroner og en månedsavgift for iTalk Small 399 kroner. Din iPhone kan nå gjenopprettes i iTunes og blir operatørfri. Bruddbegyr og en stykk månedsavgift kommer på faktura etter noen uker.

 

Totalpris blir da 4198 kroner.

 

NetCom.no står det at bruddgebyret for Italk small er 2700kr, så da blir totalprisen 4498kr som skrevet tidligere.

 

Slenger meg med i tråden jeg..

 

Er det da slik at hvis man kjøper iphone 3g hos netcom med italk large, hvor prisen på telefonen da blir 1 krone, så kan man da komme unna med en totalpris på:

 

Pris telefon+En månedsavgift+Bruddgebyr = 1+1099+2400 = 3500 kroner

 

???? Eller gjelder det et annet bruddgebyr på italk large?? Noen som vet? Isåfall er det jo enda billigere enn å kjøpe den med italk small mener jeg..

 

Bruddgebyret for Italk Large er 3600kr, så da blir totalprisen 4700kr. Blir billigere å kjøpe den med Italk Small, men om du ikke har pengene akkurat nå, så blir jo kjøp med Italk Large best, siden første mndavgift og bruddgebyret ikke kommer før ca 3-4uker etter du har sagt opp, pluss at du har et par uker forfall.

Men det vil da koste deg 200kr ekstra totalt.

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe en iPhone 3G til dama til jul, men vet hun helst vil beholde abonnementet/nummeret hun har hos Tele2 nå. Sorry om jeg spør dumt nå med tanke på alt som står ovenfor, men vil bare være helt sikker på at det går så jeg ikke driter meg ut.

 

Om jeg gjør det som står ovenfor, kjøper iTalk small og bryter med NetCom, gjør den greia med iTunes(noen som kan forklare den prosessen nærmere?) og så kan hun putte inn sitt gamle SIM-kort og den vil fungere fint?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...