Gå til innhold

Samsung LE40A656 vs LE40A676


Anbefalte innlegg

Holder på å skal kjøpe meg ny tv, og har kommet frem til at jeg skal ha en 40" samsung.

Har kommet over to forskjellige typer fra 6 serien.

Er det noe som har noe peiling på hva forskjellen mellom disse egentlig er??

Jeg har kommet frem til at med LE40A676 så trengs det ingen RiksTv dekoder, men kan godt hende dette er feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utrolig hva man finner med litt googling :)

 

LE40A676 har även Mpeg4 avkodare för DVB-T marknätet. Detta är enda skillnaden.

Mpeg4-kanaler lär väl dyka upp under 2009 och vill du kunna se dessa kanaler med LE40A656 så måste du ha en extern box istället.

 

Kör du satelit TV eller Comhem så har du ingen nytta av avkodaren.

Lenke til kommentar

Le40a656 er nå en utgående modell på det nordiske markedet. Hvis du finner denne modellen i norske nettbutikker er det en tv som er paralellimportert fra europa. Hvis du kjøper denne mister du 0-døde-pixel garanti, som gir deg rett til reparasjon eller utbytte av tv ved døde pixler, samt at samsung ikke vil gi deg hjemmeservice på produktet.

Lenke til kommentar

Er 656 en utgående modell fordi 676 har overtatt? Det er vel ingen andre forskjeller på disse 2 vel? Eller? På Samsung side sider finnes 656 fortsatt - sidestilt med 676.. Jeg har ikke hørt om at denne er utgått.

 

Jeg vurderer også disse 2, men ser ikke poenget i å betale noen tusen ekstra om jeg ikke trenger innebygget dekoder. Jeg får snart Kabel TV. Tuneren i TVen støtter også DVB-C, så trenger jeg tuner for kabelTV kan jeg da bruke den innebygde i TVen, men jeg har hørt rykter om at jeg da må putte kortet i orginaltuneren innimellom for å oppdatere kryteringsnøkler. Noen som vet?

Lenke til kommentar

Stakk en tur innom Hifiklubben. Iflg de er 656 utgått. 676 har tatt over. Dvs at man får MPEG4 dekoder om man vil eller ei med mindre man vil kjøpe en utgått modell. Foruten dekoderen skal TVen være den samme, så det er forsåvidt ingen krise.

 

Ang dekoderen så er denne forøvrig bare "godkjent" for Riks TV. Dvs at man i teorien må putte kortet i orginaldekoder for å oppdatere det om man f.eks. har digitalt kabel TV fra Canal Digital. Altså blir man ikke helt kvitt en boks under TVen..

Lenke til kommentar

656 er utgått på det nordiske markedet. Altså den er tatt ut av sortimentet til samsung nordic. DVS at alle 656 i norden er paralellimport og man mister da de overnevnte rettighetene.

 

Når det kommer til dekoderen til TV'r så kan så si alle dekodere med mpeg2/4 i norge brukes på canal digital sitt kabeltv nett.

Get støtter ikke da dem bruker en egen standard på sine kort enn det bransjestandaren er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...