Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Får svart skjerm etter 5-10sek med spilling


Anbefalte innlegg

Hei..

Hver gang jeg starter opp Far Cry 2, så klikker PCen etter 5-10sek (etter at jeg har loadet ferdig og begynt å spille). Jeg har satt all grafikken på lavt (fra max), men til intet nytte. Jeg har byttet mellom DX9 og DX10, det hjalp heller ikke. Det samme skjer i Far Cry 2 Editoren, etter få sekunder med spilling klikker PCen..

:hrm:

Det som skjer er at skjermen blir helt svart, lyden begynner å hakke, og PCens vifter øker hastigheten til max (hører det på all lyden PCen gir fra seg når den klikker)

 

Jeg har oppdatert skjermkortdriverne, hovedkortdriverne og jeg har lagt inn Vista SP1.

Temperaturen på prosessoren er mellom 40 og 60 grader (bruker standarkjøler)

Jeg har en 140mm vifte foran og en 120mm bak (så kjølinga er nok ikke feilen)

 

Jeg har følgende specs:

- Asus Crosshair

- AMD Athlon X2 6000+

- 6GB Geil minne (2x2 + 2x1)(800Mhz)

- XFX 9600GT XXX 512MB OC

- En 750GB hardisk

- En 500GB hardisk

- 2stk DVD brennere/spillere

- 2stk vifter

- Trådløst nettverkskort

- aOpen 400w PSU

- Asus 22" skjerm

- Windows Vista Ultimate 64bit

:blush:

Personlig trur jeg PSUen muligens kan være problemet (for lite strøm), men har ikke hatt dette problemet før (spillte crysis på max av hva PCen klarte uten problemer for en liten stund tilbake)

 

Hadde vært veldig hyggelig om noen kunne kommet med noen forslag til hva som er galt / hva jeg må gjøre for å fikkse problemet..

:)

MVH HansiFansi

Endret av HansiFansi
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Fant ut hva problemet er..

 

Mange 9600GT kort har en hardware feil montert på kortet. Som gjør att skjermkorte går i "Black screen" helt random under gaming. Det kan ta alt i fra 5 min til 1 time. Og en må reboote pc'en for å få det til å fungere igjen. Det viser ingen feilmeldinger noen sted.

 

Det ser ut som att å "underclocke" kortet ned, eliminerer problemet (altså det motsatte av overklokke). Noe som i utgangspunktet er forferdelig dumt.

 

Det beste er det bare å kontakte din levrandør å forklare situasjonen. De fleste har anntageligvis hørt problemet ett par ganger før, så de bør vere veldig hjelpsomme med å fikse problemet ditt. Evt sende deg ett nytt skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...