Gå til innhold

3870x2 + 3870 + 3870 - noe å bruke penger på?


thunstop

Anbefalte innlegg

hei , skal kjøpe et nytt hk som har 4x pci-e16x derfor lurte jeg på isteden og kjøpe det nyeste hd4870x2 eller 4xxx serien , tenkte jeg, jeg kunne oppgradere med 2 hd3870 siden de er veldig billige og selger OC versjonen til 1000 kr.

 

har nemelig hd3870x2 fra før av , og har ikke så mye penger å bruke på dette derfor vill jeg gjærne vite om det er noe ytelse og hente ut av et slik system eller er det bare bedre og bytte ut 3870 x2 kortet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja, fire kjerner skalerer ikke så veldig bra og dessuten så vil du få ganske stor strømforbruk.

Du kan sikkert få en nokså grei pris for ditt 3870x2 og da kan du heller kjøpe ett 4870 som vil sikkert skalere bedre i en del spill.

4stk 3870 kjerner vil kanskje skalere bedre bare i cod4 i svære oppløsninger enn ett 4870, så jeg hadde nok satset på ett 4870 kort ;)

Lenke til kommentar

skal lese om litt forskjellige tester osv. men har sett at man får 4870 ned til 1870kr , og da går den ann og overklokke litt og

 

men i så fall kommer jeg til å satse på å kjøre 2x 4870

vis det gir noe særlig bedre ytelse

 

:edit:

 

hva med hd 4870x2 , og videre kjøpe (kanskje 2 stykk)4870 senere for crossfire ?

Endret av thunstop
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...