Gå til innhold

Omnia FAQ - Tips og Triks


Anbefalte innlegg

Jeg fikk _endelig_ Omnia i posten i dag, og er foreløpig godt fornøyd. MEN, er det flere enn meg som ikke klarer å finne Route 66 i menyene? Burde ligge under programmer, men nei. Når jeg søker på den, får jeg bare opp innstallasjonsfila på minnekortet, og prøver jeg å innstallere på nytt, virker det som programmet er installert. Hvordan får jeg kommet inn? Skal det egentlig være en Route 66-widget?

 

 

EDIT: Haha, det heter jo ikke Route 66 der inne, det heter jo Samsung Mobile Navigator!

Endret av smeboe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har hatt omnia 1 dag, og da har jeg et noen spørsmål

 

- kan man ikke ha mp3 / egendefinerte som ringetone?

 

- er det ikke egen spiller for divx?

 

- hvordan får man visning i telefonboka for lange navn?

 

- hvorfor lader ikke mobilen med usb-kabelen? (det gjør den med andre modeller)

 

ellers kjempefin tråd for oss som har i900, venter spent på flere gode råd og tips

Endret av dragon
Lenke til kommentar
har hatt omnia 1 dag, og da har jeg et noen spørsmål

 

- kan man ikke ha mp3 / egendefinerte som ringetone?

 

- er det ikke egen spiller for divx?

 

- hvordan får man visning i telefonboka for lange navn?

 

- hvorfor lader ikke mobilen med usb-kabelen? (det gjør den med andre modeller)

 

ellers kjempefin tråd for oss som har i900, venter spent på flere gode råd og tips

 

Hei dragon,

 

* du kan ha mp3 som ringetone - åpne Filbehandleren og kopier mp3'en til My Device -> My Documents -> My Ringtones. Da vil du etterpå finne den i drop-down menyen hvor du velger ringetone.

 

* Divx blir spilt av i windows media player, men du kan også laste ned Divx sin mobil-spiller fra hjemmesidene divx.com. Det har jeg gjort. Husk at formatet Omnia støtter er til og med opp til 400x260, spiller du av filer som er i HD-tv kvalitet lagger den gjerne da alt er for stort. (Dersom du ikke kobler den til en TV og spiller av der da..)

 

 

* Min telefon lader gjennom kabelen, jeg har den i nå og symbolet på tlf viser en kabel inn i et batteri..!?

 

Hilsen Silje

Endret av siljel
Lenke til kommentar
2. Samsungs "Phonebook" har en "sorterings" drop down paa top hvor du kan velge alle, telefon eller sim.

 

4. AllToAvi

 

5. Du kan bruke psShutXP , dette er et program for aa enklere kunne accessere soft reset, power down, screen off etc. Du kan sette utvalgte av disse funksjonene til en hardware knapp og, f.eks. switch av/paa skjerm.

 

7. Vent til Samsung utgir Orginale Norske ROM oppdatering og bruk denne.

 

Glx-rider og mobilehappy, tusen takk for svar. Endelig får jeg slått av skjermen når jeg hører på mp3, og jeg holder på å installere alltoavi nå. Kjempebra :-)

 

Men jeg får ikke telefonen til å huske sorteringen "telefonkontakter" når jeg lukker den og går ut igjen, det er det som er problemet - jeg ønsker ikke å velge hver gang. Vil kun den skal bruke mobilens kontakter. Der finner jeg ingen metode. Ideer?

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer lommelykt funksjonen? Og hvor kan den finnes? :p

 

Takk

 

Edit: Fant det ut:) Var bare å gå på Innst.->Knapper->Blinkende lys->Huke av for: Trykk og hold nede..... For så å holde inn Lyd ned i "Idag skjermen" Så har man lommelykt :D

 

 

Synes de har laget veldig mye "skjulte" funksjoner til telefonen :p Så man liksom må prøve seg frem med mye, noen andre som synes det?

 

Her er også en veldig bra oppsumering av alle funksjoner og alt til tlf:) Oversatt fra engelsk til norsk, med google translater :p

Endret av djwawa
Lenke til kommentar
Synes de har laget veldig mye "skjulte" funksjoner til telefonen :p Så man liksom må prøve seg frem med mye, noen andre som synes det?

 

vi omnia-eiere er jo sofisikerte personer, vil ha det beste, uten å følge strømmen (iphone, x1, n96 osv)

 

men det er sant det du sier, at man må prøve seg frem, det står ikke alt i bruksanvisningen nei...

 

 

sitat fra en annen forumside:

"If your phone is not charging via usb(you are not getting the red charge light) this is a hardware malfunction and you should get your phone fixed. "

 

nei, mobilen lader ikke med usb-kabelen koblet til pc, symbolet viser bare at den er tilkoblet med pc, og selv om lyset viser rødt lys, kan noen av dere sjekke ut dette ?

 

kan noen fortelle meg hvor man endrer plassering for lagring av filer send over bluetooth?

har sett under instillinger og bluetooth, eneste jeg finner er ftp, og lagring, men har prøvd å endre uten hell.

Endret av dragon
Lenke til kommentar

Er det noen som har testet ut andre GPS programmer på tlf, Garmin eller TomTom? Selv sitter jeg med TomTom installert, men har faktisk ennå ikke fått det til å klare å motta signaler fraq noen satelitter :p

 

Jeg så at man kunne konfigurere den med "Intern Antenne" Og da klarte ikke programmet og finne GPS antennen en gang.. Men hvis jeg tok på annen antenne og valgte COM3 port, så klarte den å finne antennen, men ikke satelitter:P Andre som har prøvd?

Lenke til kommentar
Er det noen som har testet ut andre GPS programmer på tlf, Garmin eller TomTom? Selv sitter jeg med TomTom installert, men har faktisk ennå ikke fått det til å klare å motta signaler fraq noen satelitter :p

 

Jeg så at man kunne konfigurere den med "Intern Antenne" Og da klarte ikke programmet og finne GPS antennen en gang.. Men hvis jeg tok på annen antenne og valgte COM3 port, så klarte den å finne antennen, men ikke satelitter:P Andre som har prøvd?

 

I andre forum har jeg sett dette programet GPS GATE anbefalt for bruk med f.eks. Garmin, Tom Tom ++

 

Her og her finner du noen TomTom on Omnia tips også.

Endret av mobilehappy
Lenke til kommentar
Hver sin smak...

http://www.dingz.no/php/art.php?id=795606

 

Men skjønner ikke helt hva de folka driver med. Feks "må bruke stylus"???

 

(Dingz og Dinside)

 

Merkelig test, virker veldig hastverk er lastverk i stil :p

 

Ser ut som om de ikke viste noe om Omnia eller mulighetene i den, tilogmed overså de at det er 3 forskjellige tastatur tilgjengelig.

 

For ikke å snakke om at de vist overså at alle applikasjoner inkl. tastatur virker i landskap også, hvor tastene blir større og mer touch vennlige.

Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp her

 

fikk tlf for en uke siden. brukte to dager pa a fa gpsen til a fungere. brukte den ca en time, bade google maps og route 66 virket. neste dag og siden da sa har det ikke fungert en gang. har provd masse kombinasjoner av com portene og baudratene og eneble xtra men til ingen nytte. har til og med reinstalert route 66 men det hjalp heller ikke. er det flere der ute som har samme problem?

 

haper det er noen der som har noen forslag

Lenke til kommentar

Har satt opp min omnia til å lese epost. Det gikk helt fint å sette opp både POP3 server og SMTP server. Fikk sendt epost i flere dager, så fikk jeg plutselig en feilmelding når jeg sender som sier at jeg må sjekke oppsettet mitt. Oppsettet var da uendret… Byttet til en annen SMTP server jeg har tilgang til og de samme skjedde – fungerte fint i flere dager så var det slutt. Nå får jeg ikke sendt mail fra min Omnia fra noen av serverene…

 

Ser i oppsettet til mailleverandøren min at jeg skal sette opp port 2525, men jeg får ikke til dette i oppsettet til eposten på Omiaen.

 

Noen som har en ide om hva som er problemet?

Lenke til kommentar
Trenger litt hjelp her

 

fikk tlf for en uke siden. brukte to dager pa a fa gpsen til a fungere. brukte den ca en time, bade google maps og route 66 virket. neste dag og siden da sa har det ikke fungert en gang. har provd masse kombinasjoner av com portene og baudratene og eneble xtra men til ingen nytte. har til og med reinstalert route 66 men det hjalp heller ikke. er det flere der ute som har samme problem?

 

haper det er noen der som har noen forslag

 

 

Jeg får heller ikke GPS til å fungere. Har gjort som det står i bruksanvisningen. Men får det ikke til :( Jeg trenger HJELP.

Lenke til kommentar
Trenger litt hjelp her

 

fikk tlf for en uke siden. brukte to dager pa a fa gpsen til a fungere. brukte den ca en time, bade google maps og route 66 virket. neste dag og siden da sa har det ikke fungert en gang. har provd masse kombinasjoner av com portene og baudratene og eneble xtra men til ingen nytte. har til og med reinstalert route 66 men det hjalp heller ikke. er det flere der ute som har samme problem?

 

haper det er noen der som har noen forslag

 

 

Jeg får heller ikke GPS til å fungere. Har gjort som det står i bruksanvisningen. Men får det ikke til :( Jeg trenger HJELP.

 

Du kan prøve dette tipset..

Endret av mobilehappy
Lenke til kommentar

Tegneprogram: notisblokken som er på widget-listen kan også brukes til å tegne med på skjermen.

 

Ellers leverte jeg mobilen min inn til reparasjon i går, 2 uker etter kjøp. Jeg får ikke lyden på radioen til å bli brukbar, selv om jeg har justert den til max ved hjelp av *#002.. hacken. Når jeg er på buss/utendørs er volumet så lavt at jeg ikke hører noe.

 

Den har også begynt å bli veldig varm når den bare ligger hjemme i standby modus uten at noen programmer kjører, og slår seg av.

 

Håper de klarer fikse det, selv om jeg tviler. Har lest på nettet at noen tlf har denne buggen i hardwaren.

 

Håper jeg får den tilbake før jul, så julebesøk blir mer levbare ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...