Gå til innhold

Omnia FAQ - Tips og Triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Japp då har man køpt en omnia. Klarade av att radera MLI filen på mobilen,men fick en lænk till att lasta ner den på nytt. www.samsung.com/se/current/campaign/omnia/support/i900xbhj1.zip

 

Route66 fick jag igång, men fick det inte till att fungera!! bestæmde mig før att att installera IGO8 gps istællet.

Funkade fint det med europa kartor+pois+norsk eller svensk tale osv.

Men nu till sak:

-Nær jag har mobilen kopplad till active synk och stænger av lappen, så hænger sig omnian

nær jag førsøker att starta den igen, kan bara få igång den genom att ta ut batteriet!!

(konstig bug!!)

-Klockan och dato hoppar ur ibland!! (ær det något med sommartid/vintertid)!!

 

Annars ær den helt kanon..

Lenke til kommentar
Har satt opp min omnia til å lese epost. Det gikk helt fint å sette opp både POP3 server og SMTP server. Fikk sendt epost i flere dager, så fikk jeg plutselig en feilmelding når jeg sender som sier at jeg må sjekke oppsettet mitt. Oppsettet var da uendret… Byttet til en annen SMTP server jeg har tilgang til og de samme skjedde – fungerte fint i flere dager så var det slutt. Nå får jeg ikke sendt mail fra min Omnia fra noen av serverene…

 

Ser i oppsettet til mailleverandøren min at jeg skal sette opp port 2525, men jeg får ikke til dette i oppsettet til eposten på Omiaen.

 

Noen som har en ide om hva som er problemet?

 

Rikerud,

 

jeg har også hatt samme problemet. Jeg satt opp IMAP klient for eposten min slik at jeg kunne ha full oversikt over uleste emailer hjemme og på farten. Email og wi-fi var en av hovedgrunnene til at jeg ville ha Omnia faktisk.

 

Et par dager senere får jeg ikke sendt email uten noen fornuftig feilmelding. Sjekk oppsettet - som ja, var helt uforandret. Fikk det ikke til å fungere. Slettet alt og satt det opp på nytt, funket fint. Jeg vet ikke om det ville kræsjet igjen, for nå er tlf min på service pga diverse andre bugs.

 

Er du grei og poster her om du finner ut av det? Merkelig at den plutselig skal slå seg vrang på oppsett som er uendret!

 

- Silje

Lenke til kommentar
Har satt opp min omnia til å lese epost. Det gikk helt fint å sette opp både POP3 server og SMTP server. Fikk sendt epost i flere dager, så fikk jeg plutselig en feilmelding når jeg sender som sier at jeg må sjekke oppsettet mitt. Oppsettet var da uendret… Byttet til en annen SMTP server jeg har tilgang til og de samme skjedde – fungerte fint i flere dager så var det slutt. Nå får jeg ikke sendt mail fra min Omnia fra noen av serverene…

 

Ser i oppsettet til mailleverandøren min at jeg skal sette opp port 2525, men jeg får ikke til dette i oppsettet til eposten på Omiaen.

 

Noen som har en ide om hva som er problemet?

 

Rikerud,

 

jeg har også hatt samme problemet. Jeg satt opp IMAP klient for eposten min slik at jeg kunne ha full oversikt over uleste emailer hjemme og på farten. Email og wi-fi var en av hovedgrunnene til at jeg ville ha Omnia faktisk.

 

Et par dager senere får jeg ikke sendt email uten noen fornuftig feilmelding. Sjekk oppsettet - som ja, var helt uforandret. Fikk det ikke til å fungere. Slettet alt og satt det opp på nytt, funket fint. Jeg vet ikke om det ville kræsjet igjen, for nå er tlf min på service pga diverse andre bugs.

 

Er du grei og poster her om du finner ut av det? Merkelig at den plutselig skal slå seg vrang på oppsett som er uendret!

 

- Silje

 

Jeg fant ut av problemet. Dette er vistnok et problem ikke bare for Omnia, men for alle windowstelefoner. Og MS har vært så snille å lage en hotfix som løser problemet.

 

Windows Mobile 6.1 Hot Fix for Sending POP and IMAP E-mail

 

Tror man må registrere epost-konto'n på nytt for å få det til å virke.

Lenke til kommentar
(...)

Den har også begynt å bli veldig varm når den bare ligger hjemme i standby modus uten at noen programmer kjører, og slår seg av.

(...)

 

Dette problemet hadde jeg også. Men det løste seg ved at jeg avinstallerte 1881-applikasjonen. Har sett på det engelske forumet som det vises til i starten av denne tråden at dette er et kjent problem som løses ved at ett eller annet avinstalleres (det kan vist være forskjellige programmer som kan gi denne feilen).

Lenke til kommentar
Er det noen her som har prøvd SPB Mobile Shell på sin Omnia? Synes at det shell'et ser veldig bra ut. Men hvordan er det i virkelig bruk?

 

SPB Mobile Shell fungerer greit på Omnia, det er både rask og enkelt i bruk.

 

Du kan få mange fine "skinn's" til det og :D

 

Her finner du et liten extra program som lar deg sette SPB Mobile Shell som "default" start skjerm på mobilen.

Endret av mobilehappy
Lenke til kommentar
Japp då har man køpt en omnia. Klarade av att radera MLI filen på mobilen,men fick en lænk till att lasta ner den på nytt. www.samsung.com/se/current/campaign/omnia/support/i900xbhj1.zip

 

Route66 fick jag igång, men fick det inte till att fungera!! bestæmde mig før att att installera IGO8 gps istællet.

Funkade fint det med europa kartor+pois+norsk eller svensk tale osv.

Men nu till sak:

-Nær jag har mobilen kopplad till active synk och stænger av lappen, så hænger sig omnian

nær jag førsøker att starta den igen, kan bara få igång den genom att ta ut batteriet!!

(konstig bug!!)

-Klockan och dato hoppar ur ibland!! (ær det något med sommartid/vintertid)!!

 

Annars ær den helt kanon..

 

 

Hei

 

Takk for link, har et lite problem jeg hadde håpet på litt hjelp til.

Har en DX versjon vil gjerne prøve den norske XB versjonen. Følger instruksjonene som vist under

1. I telefonen, gåt inn på Start -> Innstillinger -> tilkobling -> USB-forbindelsesmodus.

2. Marker "Masselagring" og velg "Min lagring". Klikk OK og steng vinduene til tu kommer til startskjermen.

3. Koble til USB-kabelen mellom telefon og PC. PC-en kommer nå til å finne en ny flyttbar disk som du finner igjen i "Min datamaskin"

4. Bobbelt klikk på den flyttbare disken for å åpne lagringsenheten. Høyreklikk på *.MLI filen du har lastet ned og pakket opp, velg "kopier".

5. Høyreklikk på en ledig plass på den flyttbare diskens vindu og velg "kopier inn".

6. Når kopieringen er ferdig, koble fra kabelen.

7. I telefonen. Gå på Start -> Innstillinger -> System -> Endre språk. Du skal nå kunne velge språkfilen i listen.

 

Alt er greit til punkt 7, har ikke noe som heter "Endre språk" hverken på norsk eller engelsk. har noen et forslag på hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Skal være et symbol der det står 'language change' på engelsk, sikkert 'skifte språk' på norsk, symbolet er en jordklode med en A foran.

 

Har ikke sjekka GPS-en før nå, men det virker som om min rett og slett ikke får fix, selv etter timers leting. Noen tips?

 

Hei

 

Takk for raskt svar, kan ikke se at jeg har dette symbolet.

Fikk heller ikke fix uten Enhanced GPS, men antar du har prøvd den

Lenke til kommentar
(...)

Den har også begynt å bli veldig varm når den bare ligger hjemme i standby modus uten at noen programmer kjører, og slår seg av.

(...)

 

Dette problemet hadde jeg også. Men det løste seg ved at jeg avinstallerte 1881-applikasjonen. Har sett på det engelske forumet som det vises til i starten av denne tråden at dette er et kjent problem som løses ved at ett eller annet avinstalleres (det kan vist være forskjellige programmer som kan gi denne feilen).

 

1881 applikasjon? Som i nummeropplysning? Det har jeg ikke?

 

Ellers til deg som skal skifte språk - jeg har sett på nett før hvordan du gjør det, bare vær obs på at når du gjør det så resetter telefonen seg. Med andre ord, du mister alt. Husker derimot ikke helt hvor jeg leste det, og et raskt googlesøk hjelper meg heller ikke.. sorry!

Lenke til kommentar

hmmm venter spent på min eg nå..... håper eg får den i morgen :)har prøvet htc diamond en liten periode og iphone. er det veldig forskjell???? er sms fanatiker... vil det bli veldig problematisk å skrive meldinger med omnia???? skriver veldig fort på mobiler med taster, trenger ikke se på tastaturet en gang. så eg er veldig spent på hvordan det vil gå med sms skriving når eg bytter til omnia....noen flere tanker angående det som ellers er skrevet

Endret av tvilling81
Lenke til kommentar
hmmm venter spent på min eg nå..... håper eg får den i morgen :)har prøvet htc diamond en liten periode og iphone. er det veldig forskjell???? er sms fanatiker... vil det bli veldig problematisk å skrive meldinger med omnia???? skriver veldig fort på mobiler med taster, trenger ikke se på tastaturet en gang. så eg er veldig spent på hvordan det vil gå med sms skriving når eg bytter til omnia....noen flere tanker angående det som ellers er skrevet

Tror nok man aldri vil skrive like fort på touch screen som på mobiltastatur. Iallefall gjør ikke jeg det. Men det kommer jo med 4(?) forskjellige tastaturer du kan velge mellom og det går også an å laste ned egne. Dessuten er t9 ordboken ganske smart og foreslår vanligvis de riktige ordene for meg. Lykke til!

Lenke til kommentar

hei da har jeg fått denne i hånden... men syns den ligner veldig på htc diamond da, ettersom jeg har brukt htc diamond og tidligere, men lurte på enkelte ting som en kunne på diamonden. eksempel det at jeg kunne bruke et program der jeg kan gå inn og endre på at lyset går av i samtale, endre slik at jeg ikke får opp sånn samtale opplegg på tekstmeldinger, sms dialog liksom og andre ting. noen som vet?

Lenke til kommentar

Hey folks! spiller aktivt 360 og lurer på om noen kan hjelpe meg med hvrodan en kan sette opp omniaen slik at jeg kan spille musikken på anlegget mitt via 360en? plugger omniaen via usb i 360, men den lader bare. kan ikke gå inn på Min lagring(16 gb) som er hovedkortet, så den vet liksom om den. noen tips?

Lenke til kommentar
Hey folks! spiller aktivt 360 og lurer på om noen kan hjelpe meg med hvrodan en kan sette opp omniaen slik at jeg kan spille musikken på anlegget mitt via 360en? plugger omniaen via usb i 360, men den lader bare. kan ikke gå inn på Min lagring(16 gb) som er hovedkortet, så den vet liksom om den. noen tips?

 

 

Under system >> usb tilkobling

 

Saa kan du velge modus , activesync eller lagrings media

 

velg lagrings media og deretter velger du Min lagring i drop down istedenfor minnekort.

 

hei. fin post dere har laget her. La oss holde den i live :D

 

Har et lite spm, er det noen måte jeg kan få lagt til en "funny tones" som det så fin heter, i den drop boksen til lyder for meldinger?

 

Du kan legge til nye later i denne mappen: Mine Dokumenter >> Ringetoner

 

 

hei da har jeg fått denne i hånden... men syns den ligner veldig på htc diamond da, ettersom jeg har brukt htc diamond og tidligere, men lurte på enkelte ting som en kunne på diamonden. eksempel det at jeg kunne bruke et program der jeg kan gå inn og endre på at lyset går av i samtale, endre slik at jeg ikke får opp sånn samtale opplegg på tekstmeldinger, sms dialog liksom og andre ting. noen som vet?

 

 

Du kan stort sett bruke de samme windows mobile programene paa HTC Diamond og Omnia.

Lenke til kommentar
Er det lurt å bruke en Screen protector? Blir den fort ripa opp hvis ikke?

 

Har lagt mærke till att touch skjærmen ær ganska myk, mot iphone sin. Har inte fått några ripor æn. (2 veckor). Provade med en screen protector, men tyckte det gav en lite dåligare bild. Det blir som att man bruker ett par dårligare briller. he he

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...