Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HDD booter ikke i maskin.


Anbefalte innlegg

Heihopp!

 

Har et problem, Hardisken i min bærbar pc vil ikke boote under oppstart, den kommer bare til der windows loader med en sånn liten "bar" litt neders på sia. Den kommer ikke videre der ifra. Men, vist jeg setter hdd'en i et hardisk kabinett og setter den i stasjonær pc'n så kommer alt av filer osv opp, å den virker helt normal.

 

pc'specs:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=361755

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde det vært feilkonfig i BIOS, hadde du ikke sett splashscreen til Windows engang, slik som geir__hk poengterer.

 

I stedet for å bruke masse tid på å feilsøke på noe du kanskje ikke får fikset, så hiv disken i kabinettet, ta bakcup av alt du trenger til stasjonær PC, hiv den tilbake i laptopen og kjør recovery ;)

 

edit: FØR du gjør dette, kan du jo alltids prøve å fyre opp kjerra i sikkerhetsmodus - går dette, så prøv å kjør rollback på systemet.

Endret av kenzuke
Lenke til kommentar

Jeg mista pc'n i golve på skola, var ikke mere en 30-40cm, etter det funka maskinen, men hardisken laga noe rare lyder, Den funka der og da, men etter ca 5min så hengte den seg opp så jeg slo den av, etter det kommer den bare til den windows sia under oppstart også går den en stund på det så starter hele pc'n på nytt også til windows sia igjen, osv og sånn går det.

Endret av Andeers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...