Gå til innhold

Beste kino i Oslo?


Orjanp

Anbefalte innlegg

Ja. Kinoen i Tromsø har en luksussal. Den har skinnstoler med vipperygg og småbord mellom setene. I tillegg er det 130 cm mellom seteradene. Den har også en bar tilknyttet kinosalen. 43 seter.

 

Det ble Klingenberg 1. Var såpass sent ute at det ikke var spesielt mange ledige plasser igjen på Colloseum 1.

 

Ørjan...

Faktisk aldri vært i den salen selv om jeg har vært på kino her i Tromsø en god del ganger. Må prøves en gang jeg får muligheten!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ringen kino

Heldigital kino

Dette er Norges og Nordens første nybygde heldigitale kino. Kinoen er konstruert i tråd med de krav og spesifikasjoner dagens filmskapere stiller til visningsforhold, og sikrer publikum en optimal opplevelse av filmene. Ringnes er en av verdens første kinoer som er designet og dimensjonert for drift av heldigital filmfremvisning.

 

Betyr dette 4k? Det er i så fall fader meg på tide at noen tar steget og gjør noe. Opplevde Hancock på Colosseum 1, og ble faktisk noe skuffet over både lyd/bilde. Kompisen min mente akkurat denne filmen ikke var det beste for å vise frem utstyret, så meh.

Er det ikke snart på tide at Colusseum oppgraderer til 4k de også? Husker da Hancock ble sluppet, fikk blant annet Bergen kino en 4k PJ av Sony for å profilere filmen. Kan tenke meg det så en anelse heftig ut :D

Lenke til kommentar
Nå kommer snart Ringen kino... Europas første heldigitale kino.

Den åpnet i dag :)

 

Dette er Norges og Nordens første nybygde heldigitale kino. Kinoen er konstruert i tråd med de krav og spesifikasjoner dagens filmskapere stiller til visningsforhold, og sikrer publikum en optimal opplevelse av filmene. Ringnes er en av verdens første kinoer som er designet og dimensjonert for drift av heldigital filmfremvisning.

 

Les mer

Lenke til kommentar

Har kjøpt meg Deluxe-billett til Quantum of Solace der i morgon, på opningsdagen.

 

Nice, du får gi oss en tilbakemelding da :)

 

Det er eit veldig flott bygg. Lyst og fint, og gjev eit veldig moderne inntrykk.

 

Eg fekk ikkje testa kafeen eller kiosken, båe var heilt overfylte. Det er ein Meny like ved sidan av, som heilt opplagt er tilpassa for kinogjestane.

 

Det verka ikkje som dei var heilt samkøyrde der enno, men det var jo fyrste kvelden då. Eg gejkk rett inn og sette meg i kinosalen ein halv time før filmen byrja. Det var så mykje folk og lite plass elles at eg heller ville lesa avisa i salen. Etter fem-seks minutt kom det ein fyr og viste meg og dei andre i salen inn til ein 'lounge'. Denne loungen var eit avstengt område for 'Deluxe'-gjestane, men inneheldt ikkje anna enn plastikk-stoler og -bord. Eg las avisa mi, og såg ikkje på klokka før 21:01. Ups! Ingen kom inn i loungen og sa til oss som var der at filmen skulle byrja.

 

Så kom det ei overrasking: skjermen var kvit og lyset på. Det viste seg at dei ikkje fekk spelt av reklamen... Det var veldig digg, og eg las vidare i avisa mi.

 

Så: eg må seia at biletkvaliteten var skuffande. Kanskje eg er vorten boertskjemt med å sjå filmar på HD DVD, men eg tykte det var altfor kornete og piksellert bilete. Eg tykkjer også det verka som panoreringa var dårleg, biletet 'hang' liksom. Det er eit problem i ein film som Quantum of Solace, som har så hektisk kameraføring og klypping. Det vart uråd å fylgja med innimellom. Det er kanskje eit problem med filmen, og eg er nesten frista til å sjå den igjen på ein annan kino for å avgjera kva som er problemet. Lyden var flott, men eg merka godt at setet mitt var lengst ut på kanten. Eg skulle gjerne hatt plass midt på raden.

 

Så, ei blanda oppleving. Fantastisk bygg, (kanskje) problematisk biletkvalitet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...