Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"Reboot and select proper boot device". Finner hdd men ikke partisjonene.


Anbefalte innlegg

Dataen har fungert greit i lange tider, men plutselig her en dag etter at jeg skrudde den av, og skulle ha den på igjen, så får jeg opp "Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key".

Jeg gikk i bios for å sjekke at rekkefølgen er korrekt, og den er likt som før (120gb IDE som første, 200gb IDE som andre og 320gb SATA som tredje).

Og i boot rekkefølgen er også første harddisk valgt, og ingenting annet.

 

I oppstarten der pc'en skal finne alle harddisker, så finner den de fint.

 

Jeg prøvde å sette i Vista dvd'en for å reparere, men den finner alle harddisker utenom 120gb'en som har 2 partisjoner, der den ene partisjonen er den med Vista installert.

 

 

Har bestilt meg ny 1tb harddisk (som jeg sikkert får i posten om noen dager) så jeg kan endelig bytte ut de IDE diskene, men vil helst få de i orden før jeg får den nye, så jeg kan ta backup av alle mine viktige dokumenter som ligger på C disken (og så jeg har en PC som jeg kan bruke før jeg får den nye hdd'en).

Endret av KristianF
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde å sette den ikke fungerende disken i en annen maskin.

Kom ikke opp der.

Jeg fant også en gammel 80gb disk som jeg satte i den vanlige maskinen og intallerte windows på den, og så satte jeg den ikke fungerende disken i, og samme resultat.. bios finner disken, ingenting annet gjør.

 

Har fortsatt ikke fått nye disken.

Siste informasjon på sporing.bring.no er fra 05.11 der det står at den er videresendt.

Lenke til kommentar

Lurer faktisk litt på nå om hovedkortet har ødelagt de 2 diskene..

Har hatt litt problemer med pc'en siden jeg bygde den.

 

Første problemet var at PC'en ikke ville fungere med ram brikkene stod i port 1 og 3, så måtte flytte de til 2 og 4.

Og hver gang jeg restarta PC'en, så ville den ikke finne noen harddisker, så jeg måtte slå den helt av og på for å finne de.

Og hver gang jeg starta den, så ville ikke nettverkskortet fungere, så jeg måtte enten bytte om til den andre nettverksporten, eller sette den i den andre, for så å ta den tilbake i første hull.

Jeg har også hatt store problemet med å få til (IDE) harddisker som har fungert problemfritt i andre maskiner.

 

 

Edit;

Prøvde igjen å slenge i Vista DVD'en, og den fant faktisk harddisken.

Hele dritten var upartisjonert, så over 100gb med viktige ting forsvunnet.

Jeg får vel kjøre litt GetDataBackNTFS når jeg har fått nye disken...

Endret av KristianF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...