Gå til innhold

BK:" Skating i Guds navn"


olopolo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I rest my case. Dere har selvfølgelig helt rett, hvordan kunne jeg tenke som jeg gjorde? Deres argumenter er slående og umulig å motsi og har endelig lagt død det evige spørsmålet om det perfekte skatefoto.

 

Dere burde settes inn i historiebøkene på linje med Grant Romer som fjernet alle illusjoner med følgende utsagn: "Fotografiet er dødt! Det meste innenfor fotografi er blitt gjort, fotografi er et utømt medium. Det som blir produsert i dag er kun variasjoner av tidligere arbeider".

 

P.s. Ubrukelig 50mm f/1.4 selges, da jeg i lang tid fremover vil ta nesten utelukkende skatebilder.

Lenke til kommentar
I rest my case. Dere har selvfølgelig helt rett, hvordan kunne jeg tenke som jeg gjorde? Deres argumenter er slående og umulig å motsi og har endelig lagt død det evige spørsmålet om det perfekte skatefoto.

 

Dere burde settes inn i historiebøkene på linje med Grant Romer som fjernet alle illusjoner med følgende utsagn: "Fotografiet er dødt! Det meste innenfor fotografi er blitt gjort, fotografi er et utømt medium. Det som blir produsert i dag er kun variasjoner av tidligere arbeider".

 

P.s. Ubrukelig 50mm f/1.4 selges, da jeg i lang tid fremover vil ta nesten utelukkende skatebilder.

Hahaha. Dagens :)

Lenke til kommentar
I rest my case. Dere har selvfølgelig helt rett, hvordan kunne jeg tenke som jeg gjorde? Deres argumenter er slående og umulig å motsi og har endelig lagt død det evige spørsmålet om det perfekte skatefoto.

 

Dere burde settes inn i historiebøkene på linje med Grant Romer som fjernet alle illusjoner med følgende utsagn: "Fotografiet er dødt! Det meste innenfor fotografi er blitt gjort, fotografi er et utømt medium. Det som blir produsert i dag er kun variasjoner av tidligere arbeider".

 

P.s. Ubrukelig 50mm f/1.4 selges, da jeg i lang tid fremover vil ta nesten utelukkende skatebilder.

Hahaha. Dagens :)

1-0 til stokes :p

Endret av Wiciwato
Lenke til kommentar

Hum, gratulerer med å trekke en bk-diskusjon så langt vekk fra det opprinnelige bildet som det er mulig å komme. Jeg tror kanskje Olopolo hadde lyst til å høre litt som sitt bilde, ikke om hva som er "riktig" i skateverden.

 

For meg som gir blaffen i hele skategreia er dette et helt greit portrettbilde, men jeg syntes det er noen detaljer som hemmer litt. 1) at personen ikke er litt uskarp. 2) at lampen på venstre side er kuttet. 3) skiltene på døren tar for mye oppmerksomhet (og da dessverre rett under kneet til skateren

 

Jeg syntes at bildeidéen er god, men at akkurat dette bildet mangler prikken over i'en. At han poserer som en ape syntes jeg bare gjorde bildet mer spennende.

Lenke til kommentar

Røkkla=:yucky:

stokes=:wallbash:

Mr. Olsen=:grumpy:

Jeg= :rofl:

 

Vel, nok om det. Vi er i alle fall enige om at dette er en sjanger innen foto som både vekker følelser og meninger om hvordan det skal gjøres.

 

Til forskjell fra oss andre, er foreløpig de eneste som har noen rett til å uttale seg, trådstarter og stokes. De er de eneste som faktisk tar skate-bilder...og poster dem.

Endret av Tor Arne Bjørn
Lenke til kommentar

Da skjønner jeg ikke hvorfor ikke trådstarter sendte bildet sitt til Stokes, som tydeligvis har fått proffstatus... *knis*

 

Edit: Bare fordi jeg er en av få som tar makro på 1/10 har jeg ikke forbeholdt meg retten til å nekte andre i å uttale seg om hvilke brenenvidder de bør bruke, og hvordan bildet skal se ut, og hva som er den beste fremgangsmåten.

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

Beklager at jeg ikke har hatt tid til å følge tråden min, kanskje like greit ettersom den har utviklet seg... ^^

 

Enig i at dette ikke er et kongebilde, skal ikke en gang kommentere vidvinkel/tele bilder av skating. Bildet er et snapshot av en tilfeldig skater i Kongsberg. Ja det er på trappa til Kgb kirke =)

 

Tok mange forskjellige bilder den dagen til en reportasje "en høstdag i Kongsberg". Bildet ble blåst opp i lokalavisa, ikke mitt beste den dagen. Derfor hadde jeg lyst på litt tilbakemeldinger på detta bildet ;)

Lenke til kommentar

Det som jeg ser er poenget her, som jeg tror har blitt litt misforstått, er at i alle fall på dette bilde hadde det gjort seg bedre med någe lunde samme utsnitt, bare me vinkelobjektiv. Det hadde gitt et perspektiv som setter skateren mer i fokus. slik han blir nå, er han litt liten, og "drukner" i kirken bak han.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...