Gå til innhold

Nå er SE X1 i butikkene


Anbefalte innlegg

Har du kjøpt Xperia med Engelsk eller Svensk språk , kan dette IKKE skiftes til Norsk Språk.

Skal du ha Norsk Norsk OS på Xperia x1 , må du vente til SonyEricsson leverer en Xperia med Norsk Versjon til det Norske Markedet . N

år dette Skjer må du henvende deg til [email protected] , eller [email protected] og spørre dem når dette vil finne sted .

Forøvrig er dette Dårlig av SE å ikke levere Xperia med Norsk OS .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du kjøpt Xperia med Engelsk eller Svensk språk , kan dette IKKE skiftes til Norsk Språk.

Skal du ha Norsk Norsk OS på Xperia x1 , må du vente til SonyEricsson leverer en Xperia med Norsk Versjon til det Norske Markedet . N

år dette Skjer må du henvende deg til [email protected] , eller [email protected] og spørre dem når dette vil finne sted .

Forøvrig er dette Dårlig av SE å ikke levere Xperia med Norsk OS .

Sikker på dette? Kommer X1 med bare ett språk (+evnt engelsk)? Hos andre telefoner med WM kan man jo velge mellom flere språk. En jeg pratet med i kundesupport før jeg handlet min nåværende WM-telefon påsto hardnakket at den kun kom med svenskt operativsystem. Importøren sa noe annet, at det kun fantes èn skandinavisk versjon av WM. Når jeg fikk telefonen var det ikke værre enn å gå inn i Regional Settings og endre språk. SE(eller hTC) gjør vel ikke annet enn å konfigurere tastene med operativsystemer, og legge tine paneler oppå, så virker litt rart at de fjerner språkstøtten for de andre skandinaviske landene.

Lenke til kommentar

Det er helt riktig at Xperia kommer i ett Språk og det er Engelsk.

OS kan heller ikkje skifes på Xperia .

Vi må pent vente til Xperia blir levert med Norsk OS . Ta kontakt med SONYERICSSON å spørre når den kommer med Norsk OS med ÆØÅ ?

OS Kan " IKKE " skiftes på Telefonen .

Har du kjøpt Engelsk så kan du "IKKE" skifte OS på den . :(

Det er KUN med Xperia at man ikke kan Skifte OS :( Hvorfor vet jeg ikke ! Spør SE !

Norsk versjon av Sony Ericsson X1 er planlagt lansert i løpet av 1. kvartal neste år !

Endret av alienman
Lenke til kommentar
De er ikke interessert i denne telefonen engang, de er kun her inne for å gnage på alt som ikke faller innenfor Nokia-skylappene sine. La dem holde på

Mine to siste telefoner var SE og Nokia, min neste er HTC. Jeg er ikke noen Nokia-fan, men jeg er enig med flere her inne som har påpekt at Nokia i mange tilfeller er rask med å innføre standarder, som 3,5mm jack og USB-porter. Etter min mening er X1 noe av det mest spennende SE har kommet opp med på lenge, og den har heldigvis droppet proprietære porter. (Trodde for øvrig ikke at det var tillatt med flere brukere på dette forumet.)

Lenke til kommentar
De er ikke interessert i denne telefonen engang, de er kun her inne for å gnage på alt som ikke faller innenfor Nokia-skylappene sine. La dem holde på

Mine to siste telefoner var SE og Nokia, min neste er HTC. Jeg er ikke noen Nokia-fan, men jeg er enig med flere her inne som har påpekt at Nokia i mange tilfeller er rask med å innføre standarder, som 3,5mm jack og USB-porter. Etter min mening er X1 noe av det mest spennende SE har kommet opp med på lenge, og den har heldigvis droppet proprietære porter. (Trodde for øvrig ikke at det var tillatt med flere brukere på dette forumet.)

 

Nokia er flinke til å skjule elendig byggekvalitet, og elendig os bak standariserte porter, og mange funksjoner som egentlig aldri fungerer slik de er tiltenkt...

Lenke til kommentar
Hvordan skjuler man elendig byggekvalitet og elendig os? (antar forresten du mener UI, ikke OS. Greit å lære forskjellen)

 

Mente selvfølgelig UI ja. De skjuler det bak en lang liste med funksjoner og standard-kontakter. Funksjoner som fungerer dårlig og tømmer batteriet, men ser jævlig bra ut på papiret...

Lenke til kommentar

Aha. De skjuler et dårlig grensesnitt ved å bruke standarder alle kan benytte, samt ha mye funksjoner.

 

Tror du overbeviste mange nå. Det gikk i hvert fall plutselig opp for meg at S60 er et dårlig grensesnitt, og at funksjonene jeg benytter på min E71 egentlig ikke funker så bra likevel :laugh:

Lenke til kommentar
Aha. De skjuler et dårlig grensesnitt ved å bruke standarder alle kan benytte, samt ha mye funksjoner.

 

Tror du overbeviste mange nå. Det gikk i hvert fall plutselig opp for meg at S60 er et dårlig grensesnitt, og at funksjonene jeg benytter på min E71 egentlig ikke funker så bra likevel :laugh:

 

Poenget, er som beskrevet i N85 tråden, at Nokia kamuflerer elendig byggekvalitet, elendig batteritid, funksjoner som ikke fungerer slik de er tiltenkt med mange tilsynelatende gode specs på papiret. I virkeligheten blir man selvfølgelig skuffet når man oppdager at telefonen så vidt henger sammen, og batteriet varer i beste fall ut innkjørselen. Og hva skal man med en standard plugg, når telefonen alikevel er tom for strøm? ;)

 

Da er det bedre slik andre gjør det. Man lager solide telefoner, med flott design og putter inn de funkjsonene folk vil ha. At pluggen er proprietær, er mindre viktig for hvermansen, så lege de gjør jobben de er tiltenkt. De aller, aller fleste bytter aldri ut hodesettet som følger med telefonen, og gjør de det, ja da er en overgang en bagatell.

 

E71 mangler trykkfølsomt UI, så den blir automatisk diskvalifisert som en ekte smart-telefon.

Lenke til kommentar
Poenget, er som beskrevet i N85 tråden, at Nokia kamuflerer elendig byggekvalitet, elendig batteritid, funksjoner som ikke fungerer slik de er tiltenkt med mange tilsynelatende gode specs på papiret. I virkeligheten blir man selvfølgelig skuffet når man oppdager at telefonen så vidt henger sammen

Tror du har misforstått litt hvordan mobilkjøp stort sett fungerer. Noen, svært få, leser imponerende spesifikasjoner på nettet og kjøper fra første og beste nettbutikk. Majoriteten av oss mennesker går derimot til en butikk, ser på de ulike mobilene, prøver dem ut litt, før de så kjøper. Nokia lurer ingen, men jeg kan uten problemer gå med på at de har varierende byggekvalitet, i begge ender av skalaen.

 

, og batteriet varer i beste fall ut innkjørselen. Og hva skal man med en standard plugg, når telefonen alikevel er tom for strøm? ;)

Har du noen tall eller andre kilder på at Nokias modeller presterer dårligere på batterifronten enn andre teknisk tilsvarende mobiler? Hvis du ser på ren batterikraft er Nokia de som bruker kraftigst batterier jevnt over, av alle de store produsentene. Men, det er klart at skal man ha den råeste teknologien tar dette også batteri.

 

Nokia gir deg i hvert fall valget. De gir oss lov til å velge selv og å prioritere, i stedet for å bare droppe den delen av markedet fordi de ikke føler de kan gi oss god nok batteritid.

 

Da er det bedre slik andre gjør det. Man lager solide telefoner, med flott design og putter inn de funkjsonene folk vil ha.

Det dukker opp telefoner i ny og ne som er mer perfekte enn andre, som E71 og X1i, men det er ikke mange av dem.

 

E71 mangler trykkfølsomt UI, så den blir automatisk diskvalifisert som en ekte smart-telefon.

Deg om det. Tidligere diskusjoner viser at du har en annen definisjon av begrepet smarttelefon enn de fleste på forumet og de fleste mobilrelaterte medier.

Endret av arehei
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...