Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

import av vitaminer fra utenfor EU/EØS


WD-

Anbefalte innlegg

Lurer på reglene for import av vitamintilskudder og denslags fra USA. Vet at innenfor EU/EØS landene skal det være lov å bestille inntil 3måneders forbruk av legemidler eller kosttilskudd som er lovlig til salgs i landet man bestiller fra, og at man ikke kan bestille legemidler fra utenfor EU. Men hva med vitaminer, er de lov å bestille fra f.eks. USA? Brukte å handle endel vitamintilskudd fra USA tidligere, men for noen år tilbake begynte pakkene å bli stoppet i tollen, med krav om at jeg trengte spesiell tillatelse, selv om det bare var vitaminer. Vet ikke om det var fordi jeg kjøpte for mer enn 3mnd, eller fordi det ikke lenger var lov å importere derfra? Noen som kan opplyse meg litt?

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

http://alternativkreftbehandling.info/inde...av-kosttilskudd

 

Det snodige er at dersom du bestiller vitamintilskudd fra USA, kan det bli stoppet i tollen fordi dosene er for høye. Men hvis du bestiller det samme tilskuddet fra EU/EØS, er det lov å importere. Eks: Kjøpe kosttilskudd X fra USA - ikke lov (uten spesiell tillatelse). Kjøpe kosttilskudd X fra EU - lov (tre måneders forbruk).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...