Gå til innhold

Morsomste du har gjort på skolen?

Kimelimm

Anbefalte innlegg

Skrevet
Åpne notepad og skriv dette:

shutdows -s -t 15

Etter det lagrer du den som *.bat

Edit: Litt sein der, ja. Feil i koden min var det også. :p

Får det ikke til å lagre som bat fil jeg. Det eneste som går i notisblokk er textfiler.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var ikke jeg som gjorde dette, men på min skole brukte nesten alle en fellesbruker. Noen moromenn la inn an batfil som startup. Hva den gjorde? Tubgirl

Mange som ble litt kvalme den dagen.

Nest morsomme var vel da jeg nesten ble kastet ut av engelskeksamesforberedelsene når jeg påpekte at Irak ikke lå i sør europa, som læreren sa, og deretter sa at det heller ikke lå i nord- afrika, som læreren rettet seg til. (Hun var også geografilærer.)

Skrevet

Prøve å kjøre .bat filen på skole PCen min, men da skjedde da sto bare vinduet oppe i et halvt sekund så lukket det seg, kanskje de har sperret det og. Skuffende.

Skrevet
Lag en ny tekst-fil, skriv inn dette:

shutdown -s -t 15

Lagre som .bat.

Det er lettere å bare lage en ny snarvei og sette det inn der.

Btw, er det mulig å få til å sende en melding fra min PC til alle andre som er koblet til det samme nettverket som jeg er på?

• 2 uker senere...
Skrevet
Spørst kva tentamen vi skal ha, men har planer om å ha med ei goderitruse/BH på skulen under prøva :D

candy_bra_main.jpg

Russegreier?

Anyway, jeg gjorde noe dumt for ikke så lenge siden :p

Det var ikke direkte skole, men kurs. Jeg satt inne i pausen, og så tenkte jeg at jeg skulle legge hodet ned på bordet/pulten, bare for å lukke øynene litt. På det tidspunktet var det forresten ingen i rommet. Så plutselig hørte jeg noe rart, som snorking. Jeg skulle til å reise meg for å se hvem det var, så viste det seg at det var jeg som hadde våkna av min egen snorking. Da jeg så opp var pausa over og alle hadde komt inn igjen... :blush:

Skrevet

Morsomste på skolen? Det som kommer til hodet er pranks mot læreren, og de som topper listen for meg da er en gang vi tok cd-spilleren fra to andre rom, la dem under hverandre på en måte, med et plagg elns over, så de ikke synes, bortsett fra den øverste. Alle på samme radiokanal, fullt volum når læreren kommer inn, alle sitter pent på plassene sine.

Hun slår av øverste, skjønner ingenting når musikken fortsetter. Blir veldig sur, vi sier, "ok da, den ligger under." Hun blir lettet når hun ser den, men musikken stopper jo ikke...

Ah, tider. Kan ikke gjøre sånt på videregående (N)

Gjest Slettet-XHLacM
Skrevet

Vel, det er jo ustyrtelig morsomt å ha en universal fjernkontroll som man bruker på samtlige infotavler på skolen. :D

• 1 måned senere...
Skrevet

Kan dere gi flere eksempler på morsomme komandoer man kan legge i .bat-filer?

Funfun når folk som prøver å åpne Firefox på skolen i stedet for å komme seg på nettet, slår av maskinen :D

Gjest Slettet-XHLacM
Skrevet

Flere og flere skoler bruker saakalte tynne klienter opp mot en stor server. Paa skolen jeg gaar er stotte for .bat-filer tatt bort.

Skrevet
Kan dere gi flere eksempler på morsomme komandoer man kan legge i .bat-filer?

Funfun når folk som prøver å åpne Firefox på skolen i stedet for å komme seg på nettet, slår av maskinen :D

Har selv kjørt den på noen kamerater på skolen og her hjemme på felles pc'en. Har som regel endt med at jeg ikke får bruke pc'en i en uke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...