Gå til innhold

PCIe 1x er brukbar graffikk mulig?


Are Gjerde

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kjæresten min har en Dell Dimension 3100. Hun har brukt denne til å spille onlinespillet World of Warcraft i lengre tid men er plaget med lav fps som ligger på mellom 6 og 20 alt etter hva hun foretar seg i spillet. Skjermkortet er desverre innebygget i hovedkortet og siden maskinen heller ikke har noen PCI express 16x lurer vi på om det er noe vi kan gjøre for å få merkbart bedre fps.

 

Maskinen har en PCIe 1x. Jeg har sett at det er noen skjermkort på markedet av denne typen, men få og vanskelige å finne. Jeg fant i dag noe som heter Lycom DT-116 PCI-E 1x Bus to 16x Socket Extension Card. Dette ser ut til å være en slags omformer fra PCI express 1x til 16x? Er dette i det hele tatt mulig? I så fall, vill skjermkortet yte mindre?

 

En annen ting som er verdt tenke på er strømforsyningen kanskje? 230 watt. Vet ikke om dette duger til noe skjermkort.

 

Alle tips mottas med takk. Eventuelle forslag til skjermkort vi kan bruke. :yes:

 

ARE

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Are, har du fått deg kort, og hva endte du i så fall opp med?

 

Kompisen min sliter med samme makkverket av en maskin, så jeg lurer også på hva som lønner seg. Han hadde i utgangspunktet ikke tenkt å bruke mer enn 5-600 kr.

 

Hva synes dere om dette PCI-kortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=34408...led#ProductTabs. Eller er det nevnte PCIe 1x et bedre alternativ, prisen tatt i betraktning? Og hvordan takler psu'en dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...