Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Trenger informasjon hvor sterk/svak saken min er?


FelaroN_

Anbefalte innlegg

Jeg må beklage hvis jeg faktisk setter noen av dere i fyr og flammer :p... Men dagens ungdom er vel litt villere tenker jeg... Snakker ikke for alle men sånn har det da blitt. Jeg skjønner hva jeg har gjort, men jeg nekter å godta framgangen hvordan skolen har gått fram på. Ved å faktisk gi oss beskjed dagen vi hadde møte med rektor om at vi ville blitt satt ned så hadde jeg aldri giddet å spurt om noe råd fra forumet.

 

Igjen må jeg beklage at jeg satte fyr på noen i forumet her.

 

FelaroN :)

 

Vi var nå ganske vill av oss vi og men vi lot det da aldri gå utover uskyldige personer, vi satte en benk på taket over inngangspartiet, sperret for veien med bruskasser, kontrollerte trafikken i rundkjøringa (til politiet kom vel og merke) men aldri lot vi det gå utover uskyldige personer.

 

Hvordan tror du personen som fikk buksa dratt ned fremfor et titalls medelever føler det? Tenkt den veien?

 

Russedress frigjør dere ikke fra skolens regelemang, skolen har full rett til å sette deg ned i oppførsel for det dere har gjort, russ eller ikke. Når t.o.m politiet har regler de må følge, tror du at dere er frigjort fra disse reglene bare fordi dere er russ? Regler gjelder for alle, dere og. Ta det som en mann og slutt å sutre.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
"§ 4-10. Varsling

 

Dersom det er tvil om ein elev på grunn av stort fråvær eller av andre særlege grunnar kan få terminkarakter eller standpunktkarakter i eitt eller fleire fag, eller dersom det er fare for at eleven kan få standpunktkarakteren Nokså god eller Lite god i orden eller i åtferd, må eleven og foreldra eller dei føresette få skriftleg varsel. Varslet skal givast utan ugrunna opphald, slik at betre innsats kan gjere at termin- eller fagkarakter kan setjast, eller at betre orden eller åtferd kan påverke karakteren."

 

Dette er jo ikke klargjørende (som vanlig). Jeg legger merke til kravet om "tvil" og "fare for". Antar at terrorsjefene her hadde en adferd som ikke etterlot tvil om nedsetting av karakter og at situasjonen eskalaerte så rakst at de ganske enkelt hoppet bukk over være i "fare for" å få nedsatt karakter.

 

Det som her menes med fare for, er at hvis det er noen som helst sannsynlighet(1-100%) for at den fremviste oppførselen(enkelttilfelle eller over tid) kan føre til nedsatt oppførselskarakter skal det sendes varsel. Det stemmer at noen saker er så grove at de fører til direkte nedsatt karakter, det nekter jeg ikke for, men uannsett skal det sendes varsel. Hvis dette varslet ikke sendes har man en meget sterk sak.

Lenke til kommentar
"§ 4-10. Varsling

[...]eller dersom det er fare for at eleven kan få standpunktkarakteren Nokså god eller Lite god i orden eller i åtferd, må eleven og foreldra eller dei føresette få skriftleg varsel. [...]

 

[...]Hvis dette varslet ikke sendes har man en meget sterk sak.[...]

 

Det er viktig å se på hva som faktisk står i denne loven! Standpunktkarakter settes når du er ferdig med undervisningen. Er litt usikker på hvordan det er på VGS, mtp avslutning av GK/VK osv, men på ungdomsskolen settes standpunktkarakter kun til sommeren i 10.klasse.

 

Karakterene du får til jul er en terminkarakter.

 

Med andre ord skal du ikke ha noe varsel så lenge det er snakk om nedsatt terminkarakter i orden/oppførsel.

 

Mulig jeg gikk litt surr i siteringen her, men det får dere heller leve med! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...