Gå til innhold

Har psp, tenker på ps3


Dr3as

Anbefalte innlegg

Har en wii, en xbox, en xbox360 og en psp.

 

I det siste har lysten på ps3 økt, little big planet, og har hele tiden hatt lyst på gt5. Og blueray da, har en del venner, med en del filmer som jeg kan låne.

 

Så kommer spørsmålet, hvordan skal jeg overtale meg selv å brukes såpass med penger?

 

Hva kan jeg bruke psp til på ps3?

 

Hva vil være WOOOW faktoren for meg som alt har wii og xbox360?

 

Vil ikke ha noen krig mellom ps3 og xbox360, men lurer litt på hva man kan forvente.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heh, må nesten le av lite liv i Sony delen av forumet.

 

Men greit, utennom spill, og se blueray har jeg vist ikke noe å se frem til. PS3 blir det nok uansett, men spørsmålet er nok om jeg vil vente.

 

Kommer det noe nytt spennende på ps3 fronten utennom spill den nærmeste tiden?

Lenke til kommentar
Heh, må nesten le av lite liv i Sony delen av forumet.

 

Men greit, utennom spill, og se blueray har jeg vist ikke noe å se frem til. PS3 blir det nok uansett, men spørsmålet er nok om jeg vil vente.

 

Kommer det noe nytt spennende på ps3 fronten utennom spill den nærmeste tiden?

Ja, det kommer noe nytt og spennende til PS3 utover i 2009, bl.a. PlayTV som gjør det mulig å ta opp TV-programmer og lagre det på harddisk, samt videotjeneste på PlayStation Store med mulighet til å laste ned haugevis av filmer og serier mot betaling. Det som er usikkert er om dette blir lansert i Norge, og eventuelt like fort som i andre deler av Europa.

 

Sony har også kjøpt patent på en ny type kontroller som skal benytte seg av både bevegelse- og lydsensorer, knyttet opp mot PS Eye. Blir morsomt å se hva det kan komme ut av det.

 

Men uansett, hva skal du med enda en konsoll hvis du ikke er ute etter spill? Er ikke noe spennende som vil bli sluppet umiddelbart, så hvis du ikke er ute etter de få eksklusivene PS3 får over vinteren og våren som kommer så bør du vente om du har dårlig råd.

Endret av Sheel
Lenke til kommentar
Ja, det kommer noe nytt og spennende til PS3 utover i 2009, bl.a. AnyTV som gjør det mulig å ta opp TV-programmer og lagre det på harddisk, samt videotjeneste på PlayStation Store med mulighet til å laste ned haugevis av filmer og serier mot betaling. Det som er usikkert er om dette blir lansert i Norge, og eventuelt like fort som i andre deler av Europa.

 

Sony har også kjøpt patent på en ny type kontroller som skal benytte seg av både bevegelse- og lydsensorer, knyttet opp mot PS Eye. Blir morsomt å se hva det kan komme ut av det.

 

Men uansett, hva skal du med enda en konsoll hvis du ikke er ute etter spill? Er ikke noe spennende som vil bli sluppet umiddelbart, så hvis du ikke er ute etter de få eksklusivene PS3 får over vinteren og våren som kommer så bør du vente om du har dårlig råd.

Herlig svar :)

 

Som en del andre her på formet er man jo litt gadget avhening, og dårlig råd, nei.

 

Er hovedakelig GT5pr... og littlebigplanet som frister nå.

 

Fikk mail i dag angående konkurranse i byggningen jeg jobber, der vinner for en type ide får en PS3, så venter iallefall til den er over :p

Lenke til kommentar

Ryktene skal ha det til sent 2008/starten av 2009. Så får vi bare vente å se, ikke det at Home ene og alene er en ting som gjør PS3 til en umiddelbar suksess. Det er vel heller tjenestene som kommer diltende etterpå som blir gøyalt.

 

Du får sjekke litt rundt da vet du, veie spillene PS3 får eksklusivt (hittil) i forhold til hva f.eks. Wii og 360 kan tilby deg i forhold til spill du liker.

 

Kan jo nevne et par store titler som hittil bare er rettet mot PS3 - Resistance 2 (FPS), God of War 3 (Action Adventure, typ èn villmann med kjetting og diverse syke våpen mot hauger av slemminger), LittleBigPlanet, Gran Turismo 5, Heavy Rain (Tja.. Adventure? Thriller med stilig konsept), InFamous (Action Adventure, utnytt strøm til å bedrive diverse morsomheter mot omstendighetene i en ganske stor og åpen verden). Det er vel det jeg kan komme på i farten, masse kos å se frem til er det uansett.

 

Så har du jo selvfølgelig Blu-Ray spiller inkludert som nevnt over, og ganske frie tøyler til utbytte av intern harddisk og installasjon av diverse operativsystem som gjør konsollen enda bredere enn den allerede er hva medieavspilling angår.

Lenke til kommentar

Takker for et utrolig bra svar Sheel :)

 

Xboxen brukes i dag som media-avspiller, rota en del frem og tilbake for å få alt av formater osv til å fungere, men siden jeg bruker media center på pc'n har jeg en fordel der, men friere bruk av disken ser jeg på som et stort pluss.

 

Bilder, film og musikk kan sees på via PSP? Hvordan blir kvaliteten på film?

 

Ser mange små stjerner, som fort blir en stor.

Lenke til kommentar
Takker for et utrolig bra svar Sheel :)

 

Xboxen brukes i dag som media-avspiller, rota en del frem og tilbake for å få alt av formater osv til å fungere, men siden jeg bruker media center på pc'n har jeg en fordel der, men friere bruk av disken ser jeg på som et stort pluss.

 

Bilder, film og musikk kan sees på via PSP? Hvordan blir kvaliteten på film?

 

Ser mange små stjerner, som fort blir en stor.

Jeg er litt usikker på remote play så det får noen andre ta seg av, eventuelt kan du sikkert få opp noen gode svar via raske søk på google/PlayStation's supportsider. Skulle jeg tippe ville jeg tro at PSP og PS3 kommuniserer veldig godt sammen og har diverse funksjoner, uten at jeg skal si sikkert hva som kan gjøres med PSP på PS3 og motsatt.

 

Kvaliteten på film, om du tenker på streaming/DVD/Blu-Ray er veldig god og avhenger da selvfølgelig av kodeken det streames ifra. PS3 har en genial oppskalerer som gjør DVD til en ganske mye bedre opplevelse enn hva det vanligvis er, jeg ser i alle fall forskjell fra DVD via PS3 til PC-avspilling på min 32" HD-ready Samsung TV. Litt vanskelig å få noe godt innblikk og svar fra dette uten å se en PS3 spille av denne typen medier i praksis eller ved veldig høydefinert video. Akkurat nå orker jeg ikke se på teknisk informasjon rundt oppskalering osv. som sitter i PS3, men kan vel kanskje grave frem noe i morgen.

Lenke til kommentar

PS3 er helt klart mitt aller beste kjøp noensinne. Har sett uttalige mange dvd'er på den, som blir oppskalert til HD, som gjør det ekstra fint. Streamer også veldig serier osv. Funker perfekt, testet å streame Planet Earth I HD og bilde kvaliteten var ikke dårligere enn det Blu-ray er, så streaming må du ikke være redd for, så lenge det er riktig filer. Eller så kan man jo alltids konvertere.

 

Jeg har en PSP men har ikke fått testet Remote play så mye. Men vet at man kan for.eks skru PS3'en på en slags mode, sånn at du kan slå på ps3'en via psp og styre ps3'en via psp. For.eks visst du er på ferie og finner deg tråløs nett, så kan du slå på ps3 som er hjemme og sitte hvor du er og se filmer, høre musikk eller spille spill som kan bli streamet. Pixeljunk Monsters er etter spill som kan det.

 

Uansett jeg er veldig fornøyd med PS3, og angrer ikke ett sekund.

Lenke til kommentar
Hva kan jeg bruke psp til på ps3?

 

Egentlig veldig lite. Det eneste er kanskje å få tilgang til harddisken til PS3 hvorsomhelst i hele verden bare det er trådløst nett.

 

Ja, det kommer noe nytt og spennende til PS3 utover i 2009, bl.a. AnyTV som gjør det mulig å ta opp TV-programmer og lagre det på harddisk,

 

Det heter PlayTV, ikke AnyTV og det kommer ikke til norge.

 

Kilder:

http://www.spillmagasinet.no/article2163042.ece

http://arkiv.nettavisen.no/Nyhet/321713/Pl...+til+Norge.html

http://arkiv.nettavisen.no/Nyhet/319863/So...ideofilene.html

http://www.gamereactor.no/nyheter/114819/D...PlayTV+i+Norge/

http://electroworld.no.msn.com/spill/artic...umentid=9367804

Lenke til kommentar

PSP + PS3 fungerer veldig bra. Du kan f.eks. logge deg på fra jobben , starte noen nedlastinger el. Det er liten delay, men ikke stor om du har en jevn kobling. Du kan streame film, sende meldinger til venner og alt annet bortsett fra å spille spill som ikke støtter remoteplay da. Slike spill du kan kjøpe på PSN som støtter både PS3 og PSP, f.eks. PS1 klassikere, de fungerer over remoteplay om jeg ikke husker feil :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...