Autodidact Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Kanskje litt på sidelinjen for lagringsmedier, men dog relatert. Jeg er klar over at det finnes diverse adaptere for å kunne bruke en PC på nettverket via USB-tilkobling etter dilling med drivere, men finnes det noe "motsatt" som kan brukes for å koble en (eller flere) USB/FW disk(er) på en switch? Da tenker jeg helst på et lett og lite, altså rimelig adapter, til en vanlig ekstern disk, og ikke noe kabinett som en disk må monteres inni. Og gjerne full fres, altså gigabit ...
geir__hk Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 (endret) Hva er egentlig vitsen med "full fres"? Du oppnår jo ikke noe bedre hastighet enn det du uansett vil få via usb/fw. Eneste løsningen jeg foreløpig ser for meg er en linux-boks med en spesiell distro for dette. Jeg prøvde å søke på nettet etter en linux filserver, men jeg orket ikke lete gjennom resultatlisten. Men det er sikkert noen som vet om en bra guide der ute et sted Endret 4. november 2008 av geir__hk
Autodidact Skrevet 4. november 2008 Forfatter Skrevet 4. november 2008 Sant nok, ettersom nettet ant. vis ikke blir flaskehalsen. Det finnes allerede alskens NAS-systemer/bokser/distroer basert på Linux/Unix (f.eks. FreeNAS basert på FreeBSD), men jeg håpet verden hadde et alternativ som ikke krever noe som helst annet enn en liten snill dings hvor man kan koble ekstern(e) HD('er) til og finne den/dem på lokalnettet ved å bruke UNC-sti; \\DiskEllerPartisjonsLabel ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå