Gå til innhold

Trenger en ny idrett:(


Anbefalte innlegg

Hallo, jeg er en gutt på 14 år som bor utenfor Moss. Jeg går nå på karate og har gjort det i ca 2 år, men nå begynner jeg å bli dritt lei. Synes det ikke er noe gøy lenger, jeg gruer meg til trening og kjeder meg som bare fa*n.

Selv så synes jeg ikke at jeg har blitt mye sterkere ved hjelp av karate. Er fortsatt en av de svakeste og tynneste gutten på trinnet. Vil egentlig bare slutte. Så nå sitter jeg her og venter på at pappa skal komme å kjøre meg på treniga og jeg gruer meg! Hva skal jeg gjøre? Er ganske sikker på at pappa kommer til å bli skuffet hvis jeg slutter. Jeg kan jo heller ikke bare sitte her hjemme, så har noen tips til idretter som jeg kan gjøre i mosse omerådet? Ikke håndball og hvertfall ikke fotball(Hater fotball pågrunna en liten episode i 2 klasse).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor ikke begynne med styrketrening med en gang? Det er strengt tatt den eneste løsningen hvis du føler deg puslete og svak. At man slutter å vokse hvis man begynner å trene i ung alder er bare tull. Man må jo heller ikke løfte tyngre enn man klarer ;)
Kommer vel ikke inn på noen treningsstudioer før man blir 16 år, det var egentlig kun derfor jeg sa det.

 

Svømming er ikke dumt det heller nei. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Begynn å svømme! Det er utrolig bra trening for hele kroppen, samt gøy og utfordende. Anbefales.

Bra forslag, kjøp klippekort eller noe og svøm en del :thumbup:

For en god ide. Gidder ikke å begynne med organisert livrednings kurs eller noe. Er jo en svømmehall i moss så kan jo sjekke der. Elsker å svømme, får man muskler og kondisjon av det?

Lenke til kommentar
Begynn å svømme! Det er utrolig bra trening for hele kroppen, samt gøy og utfordende. Anbefales.

Bra forslag, kjøp klippekort eller noe og svøm en del :thumbup:

For en god ide. Gidder ikke å begynne med organisert livrednings kurs eller noe. Er jo en svømmehall i moss så kan jo sjekke der. Elsker å svømme, får man muskler og kondisjon av det?

Man trener utholdende muskelstyrke og utholdenhet, bra allsidig trening. :)
Lenke til kommentar
Begynn å svømme! Det er utrolig bra trening for hele kroppen, samt gøy og utfordende. Anbefales.

Bra forslag, kjøp klippekort eller noe og svøm en del :thumbup:

For en god ide. Gidder ikke å begynne med organisert livrednings kurs eller noe. Er jo en svømmehall i moss så kan jo sjekke der. Elsker å svømme, får man muskler og kondisjon av det?

Man trener utholdende muskelstyrke og utholdenhet, bra allsidig trening. :)

Ok så jeg kan få litt større armer av det. Hvor mange ganger i uka synes du jeg bør svømme, og hvor lenge? Svømmer ikke så mye, noen ganger når jeg er hos fattern, men da går det mest i stuping og triksing. Har svømt 500m og 1000m før. Ble sliten.

Lenke til kommentar

Begynn der du føler for det, og sett deg realistiske mål framover. ( aner ikke hvor for en vanlig person svømmer, men f.eks 500 m på 25 min innen to måneder er et bra eksempel) Jeg er ikke noen svømmeekspert, men det er kanskje lurt å svømme i serier på 10 minutter, med 2-4 min hvile før du begynner på igjen (her kan sikkert noen andre komme med gode råd!)

 

Total treningstid bør ligge på en times tid ved krevende trening. Husk å få i deg mat rik på karbohydrat og protein før og etter trening, så får du god effekt av treninga!

 

En god vane er å trene tre ganger i uken, men husk at det ikke gjelder alt eller ingenting, det er lov å tilpasse litt etter persolige behov og form. Litt er bedre enn ingenting! :)

Endret av Kjeksmestern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...